• Malin F

Trisomi 18. Någon som är i samma sits som vi just nu?...

Lillebror i magen lider av Trisomi 18. Undrar om det finns andra som är i samma sits just nu (som har gått så här långt i graviditeten med bebis i magen fortfarande)som vill prata och byta tankar... Lillebror är nu i v.28 och vi lever på hoppet.

Hoppas förstås att ingen ska behöva uppleva detta men tyvärr är det ju så..

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • Svar på tråden Trisomi 18. Någon som är i samma sits som vi just nu?...
  • Kinora

Hur fick ni reda på det har ni gjort FVP eller
    Jag har gjort FVP pga av att min bebis inte växer som den skall och att dom vill utesluta kromosonavvikelser men har inte fått svaret ännu
    Jag har kollat upp alla kromoson avvikelser som finns och är livrädd för alla inkl 18.

Jag är i v 34

Har ni varit på många ultraljud..... jag springer 1 gg i veckan
    Jag hoppas att allt går så bra som det går för er och jag förstår din oro, jag är orolig fast jag än inte fått svar

• Kinora

ps trodde dock att det var mest tjejer som fick 18 ds

• Malin F

Jo det drabbar visst dubbelt så många flickor som pojkar...

Jag har stått under täta kontroller pga komplikationer vid min första graviditet. När bebis slutade växa i v. 25 så tog dom fostervatten prov (v.27).

Håller tummarna stenhårt för er att ni ska få bra besked!

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • Kinora

Ser er lille ut att må bra annars och har han växt nåt nu

• Malin F

Han verkar jättepigg och dom har inte upptäckt några synliga fel ännu. Han har knappt vuxit sen första tillväxtkontrollen i v.24. Får se på torsdag hur läget är då.
    Han sparkar och far runt i magen och det känns ju som ett gott tecken, men det är ju en svart prognos så vi kan bara hålla tummarna...

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • Kinora

ok min växer som den ska fast den är liten följer sin egen kurva.

Jag håller också alla fingrar för er

• Malin F

Hej.

Har ni fått provsvaren?

Här växer lillen dåligt men allt annat är som vanligt än så länge. Bara att hålla tummar....

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • Wernerliv

Min systers dotter föddes med trisomi 18. Edwards syndrom. Hur söt som helst.

• Kinora

Prov svaren har kommit allt var normalt dock är vår bebis liten men växer i sin takt.....

Jag tänker på er bara så du vet och hoppas allt skall gå så bra det kan

• albin och ebbas mamma

Hej! jag har varit i den sitsen, men i vårt fall upptäcktes det i vecka 14 & så var det en del andra problem också. Vill bara skicka lite styrkekramar till er, jag vet hur det känns...

Svar på tråden Trisomi 18. Någon som är i samma sits som vi just nu?...