• Vilvarin

Nuvaring

Jag har alltid tyckt att p-ring låter som ett lite kul skämt, men då inga p-piller verkar funka för mig skrev barnmorskan ut dessa till mig idag.

Så nu vill jag höra vad ni som använder/använt det tycker?! För- och nackdelar.. Och framförallt, sitter den verkligen alltid kvar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-22 11:56
    Liten uppdatering..
    Jag tog ur min ring på juldagen, några dagar efter att jag satt in min 3:e ring. Mitt humör blev bara värre och värre för varje vecka jag använde den, och till slut så pass illa att jag kände att jag inte ville leva längre. Och sån är verkligen inte jag! Så nu är det slut på hormoner för min del! :)
    Jag kommer istället att använda mig av FAM (Fertility Awareness Method), något alla tjejer borde läsa på mer om, så mycket bättre än hormonella preventivmedel!

• Svar på tråden Nuvaring
  • Viggo och pyrets mamma

Min svägerska kan inte äta p-piller av olika anledningar och för henne funkade de jättebra förutom att hon blev gravid efter 2 mnd med den men annars inga biverkningar vad hon sagt.

~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • Vilvarin

Nu har jag haft min p-ring i snart 2 veckor, och jag vet inte om jag är nöjd ännu.
    Jag hade ägglossning denna månad (vilket man ju inte borde få med p-ring), och sen dess har jag haft som mensvärk varje dag. Jag är illamående på eftermiddagen och mer på kvällarna, blir väldigt yr stundtals och jag har framförallt fått sån ökad matlust!
    Nån mer som känt av detta i början med nuvaring? Går det över?

• Sesha Neheru

vilvarin:

du är inte med barn då ;)

• Vilvarin

Sesha Neheru skrev 2008-11-07 23:03:44 följande:

vilvarin:du är inte med barn då ;)
    Tanken har ju faktiskt slagit mig, lite därför jag är nyfiken på om andra har haft samma biverkningar. Det är ju för tidigt att testa än..
  • Lilla jag81

Jag var med högst misstänksam, men det var det bästa p-medel jag haft, killen höll dock på att få en chock då vi hade sex första ggn då han inte visste vad det var...*asg* Den kan stimulera killen dessutom. Ja den sitter verkligen kvar. Om man inte vill ha den vid sex kan man plocka bort den ngr timmar utan risk, helt kanon skydd, blödde bara kanske 2-3 dagar oxå.

• Vilvarin

Lilla jag81 skrev 2008-11-08 11:17:24 följande:

Jag var med högst misstänksam, men det var det bästa p-medel jag haft, killen höll dock på att få en chock då vi hade sex första ggn då han inte visste vad det var...*asg* Den kan stimulera killen dessutom. Ja den sitter verkligen kvar. Om man inte vill ha den vid sex kan man plocka bort den ngr timmar utan risk, helt kanon skydd, blödde bara kanske 2-3 dagar oxå.
    Känner du igen någon av biverkningarna jag har då? Molvärk i stort sett hela dagen varje dag, illamående, yrsel, ökad matlust..?
  • Lilla jag81
    Vilvarin skrev 2008-11-08 12:56:28 följande:
    Lilla jag81 skrev 2008-11-08 11:17:24 följande: Känner du igen någon av biverkningarna jag har då? Molvärk i stort sett hela dagen varje dag, illamående, yrsel, ökad matlust..?
    Gå in på FASS o kolla biverkningar eller läs bipacksedeln på förpackningen.
Svar på tråden Nuvaring