• Lina Olivia

Bra utflykter på Lanzarote?

Hej,

åker till Lanzarote (Playa Blanca) på fredag ensam med min 3-åring.

Har läst både det ena och det andra om utflykter som anordnas. Kanske ska vi bara ta det lugnt hela veckan.
    Jag undrar ändå om någon kan rekommendera någon utflykt eller ställe att besöka under veckan vi är där.

Tänkte lite på att själv ta lokalbuss etc till tex Teguise. Jag pratar spanska och gillar att resa så, men ... har inte dragit iväg på det sättet ensam med sonen förut.

• Svar på tråden Bra utflykter på Lanzarote?
  • Mareldsbarn

Oh vi åker med vår 3-månaders lilla tjej den 1 dec. blir borta 1 vecka. Du får gärna komma med tips TS! Vilket hotell bodde ni på? Något vi bör tänka på?

• Augustiblomman

På Lanzarote finns både mycket och just ingenting att se. Beror på vad man är intresserad av. De flesta "centros turísticos" är sig lika och är skapade av samma man, konstnären/arkitekten César Manrique. Nationalparken Timanfaya är speciell, tycker också att det är spännande med lavatunlar på Jameos del Agua och Cueva de los Verdes. Det minst spännande för en 3-åring är nog Césars hus och kaktusparken, dit det också går utflykter. Landskapet på ön är väldigt speciell i sig, månlandskap med vinodlingar, sargad kust, strålande stränder. Marknad på söndagarna i Teguise, turistigt men kul. Sen finns ponnyridning mm på Lanarote a Caballo, och liten djurpark med diverse aktiviteter på Rancho Texas, populärt för barn. Ska man undvika något är det väl Arrecife, huvudstaden, där det mest luktar illa och som det är svårt att hitta i!

• Madeinheaven

Jag åker också till Playa Blanca, på måndag. Så tar gärna emot tips! :)

• Billabong

Tack för tipset Augustiblomman!
    Timanfaya blir det nog ett besök till, är det en hel- eller halvdag? Självklart kan man välja själv om man har hyrbil me vi kommer nog följa med på en arrangerad utflykt...

• Augustiblomman

Rent logiskt sett är Timanfaya en halvdagsutflykt, ifall arrangören inte kombinerar med något annat förstås!

• Billabong
    Augustiblomman skrev 2008-11-13 17:31:51 följande:
    Rent logiskt sett är Timanfaya en halvdagsutflykt, ifall arrangören inte kombinerar med något annat förstås!
    Tack! Vi får se hur det blir då. Är på plats inom mindre än ett dygn...
Svar på tråden Bra utflykter på Lanzarote?