• Gargamella

Nattblöja som håller tätt för 1,5-åring!

Vad har ni för blöja på natten på era 1,5-åringar???

Vi har Coops vanliga (ej byxblöja) till vardags (7-16 kg) och har så även haft på natten ganska länge. Men nu har han kissat igenom natt på natt på natt.... Man ställer ju inte gärna klockan och ska vakna själv och väcka barn bara för att byta blöja, när han sover 10-11 timmar.

Vi provade nu Huggies 8-14 kg, men de läckte oxå igenom!!! Han blir ju alldeles våt och kall stackarn. Och trist att behöva byta sängkläder varje dag.

Vad använder Ni?
    Kan tillägga att han väger 11 kg, kanske 11,5 nu med lite tur.

• Svar på tråden Nattblöja som håller tätt för 1,5-åring!
  • Ida och Razmus Mamma

vi har libero 12-22 kg

våran son väger 12,5 kg
    dom funkar tycker jag

• miababia

vi använder pampers

har ni testat att använda en storlek större än ni brukar?

• EmelieG84

Vi använders Icas byxblöja, de lila paketet 7-16 kg tror jag ! Funkar dag som natt! Kanon bra, inte så dyra heller:)

• Doodelidoo

Vi kör också Liberos vanliga basblöja (kommer inte ihåg vad den heter) till vår 3½-åring som fortfarande kör nattblöja. Den funkar bra.

• vestermark

Nu har jag inte haft det här problemet så nåt bra blöjtips har jag inte.

Men tänkte bara kolla om ni inte kan få honom att kissa på pottan innan han lägger sig?
    När jag började med lite light-potträning med min dotter innan hon blev 2 så försökte jag få henne att kissa innan hon somnade. Gjorde hon det så var blöjan ofta torr på morgonen, jämfört med innan då den ofta var väldigt tung.

Även om den inte är torr så borde det ju rimligtvis bli mindre kiss under natten! Vänta en stund med att lägga isäng honom om han dricker mycket på kvällen, eller ge honom att dricka lite tidigare, och så pottan just innan han ska sova.

• mona83

Jag använder lidl blöjorna 7-18,tror jag det är,till min snart 3årige son och dotter på ca 1.5 år. Dom har inte läckt många ggr.
    Sist provade jag city gross blöjor och dom verkar vara precis lika bra som lidl blöjorna 9-?.
    då väger han nog ca 13-14 kilo och dottern strax under 9 kilo

• Lady Bling

Vi har Liberos byxblöja, 10-14 kg. Vår dotter blev 18 månader idag och väger 8,6 kg. Dom har aldrig läckt. (däremot storleken under 7-11 kg läckte ibland så vi bytte upp oss en storlek, och nu funkar det perfekt varje natt.

• Pretty in scarlet

De absolut bästa blöjorna är tveklöst ICA:s vanliga(just nu 7-16 kg tror jag) enligt min erfarenhet sedan Coop eller Libero. Absolut sämst är Pampers, de känns ju för sjutton fuktiga utanpå fast de knappt är kissade i. Sedan är de så tunna. Men även ICAS:s blöjor är jättetunga av kiss efter en hel natt, så jag byter oftast en gång innan jag lägger mig även fast de inte läckt. Kanske ska prova större storlek som ngn tipsade.

• Tvillingmamma2007

Har två 1,5 åringar och har haft problem med läckande kissblöjor innan vi bytte till Libero Up&go 6, 12-22 kg eller vad det är...killarna väger dryga 13 kg. Nu för tiden kissar de oftast innan läggningen med och det gör stor skillnad.

• elvinaOstefan

Vår son på snart ett år använder Libero XL 12-22 kg, han väger 14kilo. Läcker aldrig, fasten morrgonblöjan är tung som attan :)

Devin, det finaste vi har ♥
  • jeffe

Läcker blöjan så är nog bästa tipset att byta upp en storlek. Välj en blöja med "från-vikten" så nära barnets vikt som möjligt (eller större än barnets vikt). Typ, barnet väger 11 kg och har blöja 12-22kg. Att använda "7-14kg-blöja" skulle aldrig funka för vår dotter som väger 13kg.

• whitestar

Vi hade samma problem så vi bytte till Huggies nattblöjor (12-timmarsblöjor) en storlek större,dvs från 16 kg (han väger ca 13,5 kg).Det läcker inte fast blöjan är snortung på morron!

Svar på tråden Nattblöja som håller tätt för 1,5-åring!