• maadicken

är det egentligen nån skillnad på värme i ett par gummibyxor och ett par termobyxor?

funderar på om jag behöver ett par termobyxor egentligen, (ett par för 99 kr från HM i så fall) eller om värmen i dom fodrade gummibyxorna är den samma.

nån som har lite mer erfarenhet än mig som vill tala om hur det ligger till?
    nu innan det är dags att börja med overallen.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Svar på tråden är det egentligen nån skillnad på värme i ett par gummibyxor och ett par termobyxor?
  • Mollan

Gummit blir väldigt kallt när det är minusgrader och stelt dessutom. Köp du ett par billiga termobyxor att ha kalla dagar! Eller overall.

• maadicken

overall har jag inhandlat och det är den som kommer bli mest använd i vinter. men jag vill kunna använda byxa och jacka oxå, framför allt nu innan det blir jättekallt.

och blir gummit stelt och kallt så blir det absolut ett par termobyxor.

tack för ditt svar!

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • kärsti

Är nog risk att bli kall i gummibyxorna eftersom dom är täta och inte andas. Kan ju hända att man blir lite varm av att busa omkring.

• JWM

har didriksons fodrade galonbrallor o dom är inte stela och dom är varma
    barnen har bara långkallingar under då dom är tjocka

sedan är det ju ett puls att det är inbyggd väst i brallorna så det blir varmt även på överkroppen samt att man slipper glipan...

kolla
    didriksons.se

kläderna heter bordman

har använt dessa till alla ungar i alla år och är så nöjd
    synd bara att dom inte tillverkas större än 130...

• JWM

vimspanna som man är...

hade bordman jacka o byxa med långkallingar och långärmad
    t-shirt under i vintras till barnen och kallare dagar även fleecetröja men som sagt kläderna är varma

och overallerna förblev ovanvända förra vintern
    denna vinter är inga overaller inhandlade

Svar på tråden är det egentligen nån skillnad på värme i ett par gummibyxor och ett par termobyxor?