• Småkottarna

Vad klär barnen ut sig till på höstfest?

Det ska vara höstfest på dagis i morgon och barnen får klä ut sig om dom vill. Jättekul tänkte jag men kom sedan på att jag har ingen aaaaning om vad barn ska klä ut sig till på höstfest?? Vad har era barn klätt ut sig till?

• Svar på tråden Vad klär barnen ut sig till på höstfest?
  • La Lola

När Alma gick på förskola o de hade maskerad så var hon ena gången utklädd till Kossa (jag sydde en dräkt) o andra gången en prinsessa. Den gången fanns det både en tomte o en lucia med i gänget.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Småkottarna

La Lola skrev 2008-10-28 10:30:22 följande:

När Alma gick på förskola o de hade maskerad så var hon ena gången utklädd till Kossa (jag sydde en dräkt) o andra gången en prinsessa. Den gången fanns det både en tomte o en lucia med i gänget.
    Vad gulligt!!
    Undrar om barnen är utklädda till saker som just hör hösten till, eller om de är utklädda till lite vad dom vill. Isf är det ju bara att åka och köpa en dräkt som sonen själv vill vara utklädd i, men samtidigt så kanske inte barnen är SÅÅ utklädda?
    Jobbigt att vara förstagångsförälder!!
  • phridan

Höstfest...
    Kanske ett löv?
    Fast inte sååå lätt att sy.. hehe...

Spöke är ju lätt att sy.. men då kanske de andra barnen blir rädda? :)

Om det är en pojke så kan han klä ut sig till tjej.. eller tvärtom.. hihi...

• Småkottarna
    1982Frida skrev 2008-10-28 10:50:26 följande:
    Höstfest... Kanske ett löv?Fast inte sååå lätt att sy.. hehe...Spöke är ju lätt att sy.. men då kanske de andra barnen blir rädda? :)Om det är en pojke så kan han klä ut sig till tjej.. eller tvärtom.. hihi...
    Han kanske skulle klä ut sig till prinsessa. Det skulle han gilla!
  • Småkottarna

Ingen mer med tips?

• Annachen

Troll, kanske? Sy fast lite färgglada lappar på några gamla kläder, tova till håret alt. sätt i massa tofsar hur som helst, måla lite smutsigt ansikte, röda kinder och sätt på en svans. Det senare kan göras av ett par gamla strumpbyxor - knyt ena benet runt midjan och stoppa bomull e.d. i det andra samt sy fast lite garn i änden. Jag var troll på en maskerad som liten och tyckte det var jättekul. Känns lite skogigt och höstigt också...

• Joffi

Vi hade tre alternativ till vår dotter: spöke, prinsessa eller nyckelpiga. Hon valde prinsessa, så klart!

• Saja75

På vårat dagis är det snart dags för den årliga pumpafesten.I år ska dottern vara katt, förra året var hon Tingeling o året innan häxa. Sonen ska vara bolibompa draken!

• Småkottarna

Han velade tillslut mellan spöke och troll och det blev troll. Så jag har sytt om en byxa o tröja till trollkläder med lång svans. Blir nog perfekt. Dock ändrade han sig efter att jag suttit 2 timmar med dräkten och skulle plötsligt prompt vara spöke igen, men lite övertalning gjorde susen. Han får va spöke nästa gång.

Svar på tråden Vad klär barnen ut sig till på höstfest?