Svar på #349
Hmmm... Funderar om maten... M vill också gärna gräva med händerna när han äter och blir tvärilsken om jag tar bort dem (inte så han slutar äta, han tycker för mycket om mat, men han vrålar rakt ut och studsar bokstavligt talat upp och ner).
Vet inte om det här kan hjälpa dig, men kanske?
Av en ren slump så kom jag på att om jag istället för att ta tag i hans hand petar lite på handen med skedens handtag, så tar han tag i den istället. Efter det så går det att lägga min hand (inte på något sätt hålla fast) på hans och styra skeden mellan maten och munnen. Med ojämna mellanrum när skeden är "ren", så får han banka lite i bordet med den och medans han gör det har jag en annan sked som han får mat med, annats blir vi aldrig klara.
Emmy K skrev 2009-01-10 20:05:53 följande:
Hon förstår inte alls varför hon skall ha pulmicorten men vi får ju tvinga henne. Hon hatar att bli fasthållen. Om hon äter och hon tar handen till munnen och jag tar bort handen är det kört sedan. Efteråt är det bara att mata henne i pegen. Bara att jag håller fast hennes hand är jättehemskt. Jag får stå ut med kladdet om hon skall fortsätta äta och det tycker jag är jättejobbigt. Nä, hon är verkligen jättekänslig.