• mandorle

Hundvakt

Hej! jag ska lägga ut en annons för att leta efter en dagmatte,hundvakt för min dobermann,det ska gärna vara hemma hos dom eller eventuellt hos mig,nu är min fråga har ni någon idee hur mycket man ska betala dom?? för jag har verkligen ingen anning..det blir 4 eller 5 dagar i veckan mellan 2 of 4 timmer per gång.

• Svar på tråden Hundvakt
  • Humlemamma
    mandorle skrev 2008-10-28 14:42:58 följande:
    Hej! jag ska lägga ut en annons för att leta efter en dagmatte,hundvakt för min dobermann,det ska gärna vara hemma hos dom eller eventuellt hos mig,nu är min fråga har ni någon idee hur mycket man ska betala dom?? för jag har verkligen ingen anning..det blir 4 eller 5 dagar i veckan mellan 2 of 4 timmer per gång.
    Tjosan.
    Jag är dagmatte åt en hund, eller ja två, men bara en är betalning, den andra är utbyte av tjänster.
    Men iallafall, den jag får btalt från så får jag 100 kr/heldag o 50 kr/halvdag.
    Har då honom hemma hos mig o han får stimulans varje dag o motion i den mån han behöver (han är bara 10 mån så blir inga 2 timmars promenader)
    Jag utfodrar o han får söka godis o lite spår för o använda hjärnan.
    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!**
  • mandorle

ok,så det blir runt en tussenlapp i månaden för oss då,tack för ditt svar!

• Humlemamma
    mandorle skrev 2008-10-28 20:41:17 följande:
    ok,så det blir runt en tussenlapp i månaden för oss då,tack för ditt svar!
    Ja typ kanske =)
  • köttbullelydnad

Var dagmatte innan, men var det gratis. Såg det som social träning för min egen hund, och de funkade så jädra bra ihop att bara det var betalning nog

• mandorle

är du inte intresserad?? haha

köttbullelydnad skrev 2008-10-28 22:14:45 följande:
    Var dagmatte innan, men var det gratis. Såg det som social träning för min egen hund, och de funkade så jädra bra ihop att bara det var betalning nog
  • köttbullelydnad
    mandorle skrev 2008-10-29 16:12:51 följande:
    är du inte intresserad?? haha
    Huh?
  • mandorle

Jg skojade!
    Jag menar någon som gör det gratis är ju det mest perfekta)

köttbullelydnad skrev 2008-10-29 18:08:16 följande:
    Huh?
  • köttbullelydnad
    mandorle skrev 2008-10-29 21:07:07 följande:
    Jg skojade!Jag menar någon som gör det gratis är ju det mest perfekta)
    Ahh, hehe, jag som är trög Hade fundringar på att återuppta det fast med större hund (chihuahua sist), men har nog för mkt på schemat och tränar så mkt med min egna att jag inte hinner med nån annans just nu. Men det finns gott om såna "som mig", det gäller bara att hitta oss
  • Humlemamma

Huja mig, ni får mig o låta hemsk..
    Men men, den ena passar jag "gratis" den andra mot en summa pengar, men de va ägarna själva som tog upp de o bestämde summan så.
    Dessutom så är det juh en "tjänst" o tjänst är ett "jobb" o jobb får man betalt för, dock liten summa i detta fallet.

Sen som sagt så tog de upp det själva, hade inte ens nämnt de.

• mandorle

Jag tycker inte du är hemsk)) jag förstår dig,livet är faktist dyrt)
    Och sen är det ju ett jobb ja)

Humlemamma skrev 2008-10-29 22:06:00 följande:
    Huja mig, ni får mig o låta hemsk..Men men, den ena passar jag "gratis" den andra mot en summa pengar, men de va ägarna själva som tog upp de o bestämde summan så.Dessutom så är det juh en "tjänst" o tjänst är ett "jobb" o jobb får man betalt för, dock liten summa i detta fallet.Sen som sagt så tog de upp det själva, hade inte ens nämnt de.
  • Humlemamma
    mandorle skrev 2008-10-30 19:19:10 följande:
    Jag tycker inte du är hemsk)) jag förstår dig,livet är faktist dyrt)Och sen är det ju ett jobb ja)
    Mjo.. de e juh de!
    De slipper juh hunddagiskostnaden som ligger på nån tusen i månaden..
Svar på tråden Hundvakt