• Anonym (??????)

Nacken?

Jag vill bara höra om det är nån som känner igen sig.

Jag vaknade i morse och när jag klev upp så vart det som att allt bara gungade. Vart alltså väldigt yr(har inte svimmat). Var yr rätt länge.
    Har dock nu lite ont i nacken mitt  ibak och upp i huvudet(hoppas ni fattar).
    Går även ut lite i armarna, alltså får nästna lite tränningsvärk när jag bärde min 1-åring nyss.
    Gör dock inte ont och vrida huvudet, och nu är jag inte lika yr.
    Men det känns lite när jag sväljer, fast det kanse bara blir en inbilning efter som jag har lite ont i nacken?
    Kände igår när jag jobbade(lyfte 2,5kilos gasflaskor) att det typ knäckte till lite i ryggen, men där jag inte ont. Kanse ändå har nåt med det och göra?

Några tankat och funderingar är varmt välkommet

Ja just det, är inte förkyld. Men känner mig dock trött.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 15:02
    Kan även tillägga att nån gång när jag har gått upp på natten så har jag vart typ döv, eller ja inte döv men typ täppt i örona. Och sen när jag har vaknat så har det vart borta.

• Svar på tråden Nacken?
  • Anonym (??????)

Ingen som har nån fundering eller vart med om detta själv?

Och jag vet, ring vc och fråga. Kommer göra detta imorgon om det sitter i.

• Anonym (n)

Jag brukade bli yr i huvudet när jag hade ont i nacken pga belastningsproblem. Vet inte om du menar att du brukar ha ont i nacken, eller om det kom efter yrseln?

• Anonym (??????)

Jag kände nämligen inget av naken direkt i morse när jag vart så yr, men det kom ju sen när jag kom igång om man säger så.

Men nu är jag inte yr, men har lite värk i nacken. Kanse fått nån ner i kläm?
    Hade nämligen en 1-åring på armen från 5 i morse och sen två ungar till i sängen. Så jag kunde ju inte röra mig så mycket.

Tack så mycket för att du skrev

• Anonym (??????)

Hahahahaha nacken ska det stå

• Anonym (n)

I början när jag hade dom problemen trodde jag att jag fått nåt allvarligt fel, verkligen. Senare märkte jag tex att om jag sträckte ut nackmusklerna avklingade yrseln. Det låter ju som att det kommer ifrån nacken på dig, jag hade både yrsel, synförändringar och stickningar i händerna med min nackvärk.

• Anonym (??????)

Det mesta på mig känns just nu från mitten av nacken alltså längst upp på ryggraden typ och så upp i huvudet.
    Men är inte yr nu. Och inte dov i öronen heller. Undra om det också hänger ihop, det med att det typ slår lock för öronen också?

• Sarlin

Hej jag fick så i min nacke men det var bara när jag låg ner och vred huvudet till höger som hela världen gungade....hemskt obehagligt... var även lite vinglig just när jag klev upp ur sängen men min sjukgymnast knäckte ut en kota i nacken som var låst och då gick det till sej. Han sa även att jag skulle sträcka på nack musklerna och träna nacken jag sitter och kör lastmaskin hela dagarna så man blir ju lätt lite stel i nacken.. hoppas d ordnar upp sej för dej med!!

• Anonym (??????)

Ja hör hur det knäcker i nacken när jag rör huvudet runt. Kanse borde beställa tid till en sjukgymnast?!

Det snurade inget när jag låg i sängen utan blev när jag gick upp. Men jag mådde inte illa eller nåt sådant, utan kunde äta frukost.
    Jätte konstigt! Vad tror ni om tillfälligt blodtrycksfall och så andstängd nacke?

Sarlin skrev 2008-10-28 18:55:28 följande:
    Hej jag fick så i min nacke men det var bara när jag låg ner och vred huvudet till höger som hela världen gungade....hemskt obehagligt... var även lite vinglig just när jag klev upp ur sängen men min sjukgymnast knäckte ut en kota i nacken som var låst och då gick det till sej. Han sa även att jag skulle sträcka på nack musklerna och träna nacken jag sitter och kör lastmaskin hela dagarna så man blir ju lätt lite stel i nacken.. hoppas d ordnar upp sej för dej med!!
    Tack så mycket för ditt svar .
  • Sarlin

Det där med att det slår lock kan ha med att du spänner dej att göra, alltså att dina nack muskler är spända. När jag hade som värst hade jag åxå skit ont i höger skuldra och ner och när jag la mej och slappna av så kändes det som om det kröp små myror runt och i öronen :) lite svårt att förklara men spänd nacke och dess muskler kan tom orsaka brumm ljud och konstig heter i öronen så det är inte alls omöjligt att det kommer från din nacke!!

• Anonym (??????)

När jag rör runt huvudet så typ knastrar det lite!
    När jag var yngre så var jag med i en bilolycka, tänk om det är det som spökar . Fast det hände för ca 15 år sen.
    Men jag sökte aldrig för nåt, men då hade jag inte ont. Kanse kommer nu efter barn och så?

Var en sån där fyllegrej, tyvärr, fast jag körde inte med åkte med! Idiotiskt men man var ful ung och dum!

Svar på tråden Nacken?