• Kr4d10

Bugaboo - Regnskyddet på liggdelen

Jag tycker regnskyddet sitter dåligt på liggdelen till Cameleon - är det någon som har ett bra tips? Det är i fotändan det blir problem, den svarta delen räcker liksom inte till runt ramen. Då hamnar allt vatten ovanpå liggdelslocket och rinner in där!
    Dessutom - hur gör ni med skötväskan när det regnar?

• Svar på tråden Bugaboo - Regnskyddet på liggdelen
  • Prince or Princess

Har samma problem! Jag drar och sliter i den svarta delen, men får den aldrig riktigt runt där den ska vara! Hur har de tänkt där liksom?!
    Och med skötväskan har jag också problem, den blir våt även om jag går med paraply! Är väldigt glad att jag köpte en skötväska som tål regn och inte suger åt sig... (har inte bugaboo-väska) dock ligger underlägget i ett öppet fack på utsidan, så det blir vått när det regnar!
    skulle också gärna vilja ha tips...

• movie

Jag har köpt Tulsa regnskydd finns i barnvagns butiker, täcker hela vagnen och får lätt plats i varukorgen Mycket bättre än bugaboos egna.

Våran lilla tjej är här nu 080728
  • Cin77

Jag har också ett annat regnskydd...ytterligare en grej jag är missnöjd med. Fast än så länge överväger fördelarna!

• Kr4d10

OK, då är det inte bara jag som har problem. Jag tror regnskyddet är mer anpassat till sittdelen. Eller är det någon som har lyckats använda det till liggdelen på ett bra sätt? Tips är välkomna!

• Stargirl

Jag som älskar Buggans regnskydd. Jag försöker aldrig ens dra åt det svara över kanten. Drar bara snodden under och då skyddar ju regnskyddet allt som behövs. Den svarta delen längst ner kan ju bli lite blöt men det gör ju inget det är ju skumgummi iaf.

*~Bugaboo RULES~*
  • Prince or Princess

Kr4d10: men sittdelen har ju samma ram som liggdelen, blir det annorlunda när den är i upprätt läge då eller?

• Kr4d10

Prince or Princess skrev 2008-11-02 15:19:52 följande:

Kr4d10: men sittdelen har ju samma ram som liggdelen, blir det annorlunda när den är i upprätt läge då eller?
    Jag vet inte, har inte börjat med sittdelen ännu, men jag hoppas att det blir bättre då!
  • Lily Lily

Tycker regnskyddet är bra, inga problem att få det att sitta bra. Fick träna lite för att få in rätt teknik att få på det.

• milimina

nu var det ju ett tag sen vi hade liggdel på men jag har inget minne av att det läckte in eller nåt sånt. det är ingen skillnad med regnskyddet på ligg- eller sittdel eftersom det spänns under samma ram. men det tar ett par försök att få in snitsen.

skötväskan hänger utanför oavsett om det regnar, men jag har inte haft nån möjlighet till långpromenader ändå så det har inte varit nåt större problem.

• Kr4d10

OK, jag får väl testa vidare. Tack för alla svar!

Svar på tråden Bugaboo - Regnskyddet på liggdelen