Ska jag låta mina vänner slippa hjälpa mig flytta?
Jag är en person som inte gillar att be andra om hjälp. Jag vill ogärna vara i vägen. Dom få ggr jag får hjälp försöker jag alltid gottgöra med ex bjuda på middag osv.
Till saken. Jag har nyligen separerat. Det var planerat från början att jag och två av mina vänner skulle hjälpa mig flytta. Jag vet att det lär bli tungt med bara vi 3 tjejer men alla män jag känner jobbar då och jag har inte råd att anställa en flyttfirma. Jag har tyvärr inte ens råd att bjuda mina vänner på middag den här gången.
Dom två vännerna har hela tiden "tjatat" om att om jag skulle behöva hjälp så skulle jag säga till för dom vet hur jag är. Till slut frågade jag och det har varit okej i 2 veckor. Idag fick jag sms från den ena och undrade om jag inte kunde försöka lite till och kolla efter flera. Jag ringde upp direkt och det framkom att dom två sinsemellan har pratat om flyttet och att det kommer att bli jätte jobbigt. Jag sa rakt ut till henne " jag är jätte ledsen men jag har verkligen försökt men jag hittar inga fler" Till svars fick jag "---------" inget med andra ord. Då förstår jag väl att det inte var särskilt populärt.
Nu får jag världens skuldkänslor. Ingen har ju sagt ifrån men jag får ju små pikar 3 dagar före flyttet. Vad ska jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 20:19
Kanske ska tillägga att jag är gravid och orkar inte lyfta till tungt. Så jag förstår att dom inte är så glada över att dom får ta det värsta fast det är mitt skit.