• Mams79

Gravid och diarré

Hej!

Är det någon som haft kraftig diarré under graviditeten? Jag trodde jag var magsjuk...(kanske jag var också) men har mått bra ett par dagar och nu är det samma igen. Det är som vatten flera gånger om dagenLedsen
    Får rejäl knip också (högt upp i magen så det är inte i bebismagen).

Någon som känner igen sig?

Underbara älskade
  • Svar på tråden Gravid och diarré
  • MarieDahlström

Vilken vecka är du i

• Mams79

Jag är i v12.

Underbara älskade
  • MarieDahlström

Kanske bara vanlig magsjuka . nog ingen fara

• Mams79

Kanske det är...hoppas så det snart går överFundersam

Underbara älskade
  • MarieDahlström

Ja det får vi hoppas lycka till

• skruttan82

Hmm sån är jag till och från och har varit hela tiden... Är i vecka 26 nu..
    Fast jag är hellre det än förstoppad =)

• skruttan82

Ps. Men hoppas du blir bättre!
    Lycka tilL!

• amag

när man haft magsjuka kan man bli känslig mot mjölkprodukter. Så sluta upp med det en vecka, så kanske magen lugnar ner sig igen....

• Mams79

Tack för tipsen

Underbara älskade
  • kalori

Jag blev magsjuk med kraftig diarré när jag var i vecka 11. Ringde min barnmorska som hänvisade till vårdcentralen för att göra ett avföringsprov. Det visade sig att jag blivit matförgiftad av någonting, jag blev såklart jätteorolig men läkaren sa att det inte påverkade fostret.

Jag vill inte skrämma dig, det är säkert inget allvarligt, men jag tyckte det var skönt att göra avföringsprovet för att utesluta tex listeria.

• Mams79
    kalori skrev 2008-10-29 19:56:46 följande:
    Jag blev magsjuk med kraftig diarré när jag var i vecka 11. Ringde min barnmorska som hänvisade till vårdcentralen för att göra ett avföringsprov. Det visade sig att jag blivit matförgiftad av någonting, jag blev såklart jätteorolig men läkaren sa att det inte påverkade fostret. Jag vill inte skrämma dig, det är säkert inget allvarligt, men jag tyckte det var skönt att göra avföringsprovet för att utesluta tex listeria.
    Jag pratade med min bm idag som tyckte jag kunde avvakta lite men om det inte ger sig skulle jag kontakta vc för avföringsprov. Jag känner mig bättre nu så förhoppningsvis ger det sig av sig självt. Om det skulle vara nåt allvarligt borde det väl inte bli bättre!?
    Underbara älskade
Svar på tråden Gravid och diarré