• Buus

Ledsen efter utvecklingssamtal.

Hej. jag läser till lärare/förskollärare och du.. meddela din kära pedagog att utveklingssamtal faktiskt inte får användas till en massa negativa saker. På ett utvecklingssamtal ska allt positivt lyftas och belysas. Problem skall tas upp kontenuerligt i verksamheten.
    Dessutom är det aldrig barnens fel.. alltid dde vuxna runt omkring. Har barnen problem och är/har det jobbigt så kan man fråga sig vad personalen gentligen pysslar med.

Stå på dig och låt dig inte tryckas ner av en pedagog som fått hjärnsläpp en dag. DU känner ditt barn bäst!

• Buus
    SaramedM skrev 2008-10-28 21:40:29 följande:
    jag kan förstå att TS mår dåligt över detta men nu tycker jag du har helt felDet kan visst vara barnet "fel" , barn är olika och allt kommer inte utifrån andra!Vadå vad personalen egentligen pysslar med? De tar upp ett problem med föräldrarna Du kan inte ha läst mycket om du tror att det är personalen som skapar alla problemTS; kräv att få ett samtal till så att ni kan prata om vad ni ska göra
    Problem ska för det första INTE tas upp på utvecklingssamtal. För det andra är det otroligt oproffsigt att sitta och skylla på barnen.
Svar på tråden Ledsen efter utvecklingssamtal.