Inlägg från: Dinosaurien |Visa alla inlägg
  • Dinosaurien

Ledsen efter utvecklingssamtal.

Men alltså, vadå ha utvecklingssamtal för att snacka om positiva saker??? Man ska väl självklart prata om det som INTE funkar också! Verkar ju helt galet att inte göra det! Jag vill höra allt om min son på utvecklingssamtalen, bra och dåligt! Jag ser inget dåligt i det, skulle snarare bli irriterad om jag inte fick veta vilka problem min son har eftersom jag då inte kan ens försöka göra något åt det.

Och att det skulle vara personalens fel att ett barn har problem...näää, men nu får ni väl ge er! Såklart att vissa barn har problem! Beroende på sina personligheter, ev handikapp eller i vissa fall dålig uppfostran. Självklart är det så! Och då kan de vara problematiska på den bästa förskola med de bästa pedagogerna. Tror ni på allvar att man kan slänga in vilken unge som helst på dagis och bara personalen är bra så går det fin-fint? Vissa barn har problem, det är väl inte så konstigt????

Det man vill göra är ju att koma överens med personalen om hur man ska gå till väga för att få det bättre. Vad kan de göra på förskolan? Vad kan jag göra hemma? Är det nån gemensam metod eller liknande som vi kan börja använda både hemma och på förskolan för att få till en bättre tillvaro?

Man måste tåla kritik kring sina barns beteenden. Att tro att man ska sitta på utvecklingssamtal och höra hur gulliga de är är ju fjantigt. Och att tro att alla problem beror på förskolan och personalen är ju helt galet.

Svar på tråden Ledsen efter utvecklingssamtal.