Ledsen efter utvecklingssamtal.
Vi har haft liknande problem, med vår ny fyllda 3 åring.
Jag fick ofta höra när jag hämtade henne från förskolan om att hon varit elak mot något annat barn.(Rivits och slåss) ett beetende som hon inte har hemma. Detta blev jätte jobbigt då man inte fick höra hur hela situationen. Efter lång tid så bokades det ett separat samtal med oss. Vi gick igenom allt möjligt som har hänt och vi fick säga vad vi tyckte att de skulle göra för att få situationen bättre.De hade hanterat situationen helt fel,dottern fick till slut skuld för minsta lilla bråk. det visade sig att min dotter ALDRIG sa till pedagogen om någon av barnen varit elak mot henne istället för att gråta eller säga till så slog hon de och fick skulden för hela bråket :( då det andra barnet sa att dotter slagit henne. Dotter pratar bra hon kunde säga till, men troligtvis så kände hon inte tillit för pedagogerna. Kände jätte mycket skuld för att min dotter gjorde andra illa. Men jag var ju inte där när det hände, då kunde inte jag hindra det. (vi hade däremot belöningssystem hemma)
Sa till de att jag även ville höra de positiva sakerna som min dotter gör på förskolan.
Pedagogerna har nu ändrat beteende och lite rutiner, nu slåss hon i stort sätt aldrig. Vi ska snart ha ett uppföljnings möte. Vilket är jätte bra :) Hoppas det ordnar sig för er, prata med förskolan och försök få en helhetsbild på varför han beter sig så. Tror att mycket har med pedagogerna att göra, kanske inte allt men mycket. Ta inte skulden för detta, vet hur lätt det är att göra det som förälder. Oj långt detta blev.