Vad tycker du om vuxna som skriver önskelistor...?
..bara för att de anser att det får så mycket skräp annars?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:57
att skriva en önskelista till jul utan att folk bett om en.
..bara för att de anser att det får så mycket skräp annars?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:57
att skriva en önskelista till jul utan att folk bett om en.
Skulle inte själv göra det. Jag anser att en gåva är en gåva, och vare sig jag betraktar den som skräp eller inte är den inköpt med en speciell tanke. Tycker nog det känns lite egoistiskt och barnsligt med önskelistor.
Önskar att alla gjorde så! Ett faktum är att MYCKET "skräp" köps och ges bort runt jul och till födelsedagar. Önskelistor bidrar till hållbar konsumtion.
Vem som helst skriver vilka listor de vill?:)
jah skriver massa olika listor hela tiden. Saker som jag önskar mig och saker jag vill köpa..:)
sär skriven skrev 2008-10-28 21:51:27 följande:
det är tanken som räknas!
Jag tycker att det är himla praktiskt faktiskt. Så idag hämtade vi en hög med såna där skitstora önskelistor på toys r us till hela familjen.
Tillägg: sen måste man ju inte hålla sig till önskelistan om man har en bättre idé. Men ofta har man inte bra idéer på personliga julklappar till 20 pers, inte jag iaf.
skriver önskelista men d e för att svärmor vill ha en annars hade jag aldrig gjort det
Bra så jag vet vad de vill ha, slipper tänka så mycket! Alla jag känner skriver olika förslag och därmed olika kostnader så man kan välja vad man har råd till.
Det beror på. Mina svärföräldrar säger alltid åt oss att skriva önskelista för dom vill verkligen ge saker vi vill ha / har behhov av. Annars gör vi inte det. Hade aldrig gjort det om dom inte frågade efter det.
Jag är kluven. Jag skulle aldrig själv skriva en önskelista, för jag förväntar mig verkligen inte att någon ska köpa nåt åt mig. Och ska någon prompt göra det så känns det faktiskt helt ärligt roligare att få en present som jag inte har skrivit ner på papper och därmed nästan vet om redan innan att jag får.
Av samma anledning tycker jag att det är skittrist att köpa presenter åt folk som önskar sig en specifik sak. Det är mycket roligare att tänka ut nåt som man själv tror att personen gillar.
Men det är klart att det är himla praktiskt med önskelistor, men det känns sniket och tråkigt.
Att skriva en önskelista ser jag inga problem med öht. Frågan är väl vad man gör med den, Att oombedd leverera listor till alla möjliga människor och presentera det som någon sorts krav är naturligtvis inte trevligt. Att diskret visa den för sin fantasilöse make eller på begäran fixa en till sina stressade föräldrar ser jag bara som positivt.
Varför är det "egoistiskt och barnsligt" menar ni? Jag tror ni drar lite väl stora växlar på det hela, varför skulle man inte bli glad för en present bara för att man skrivit en lista?