• en blev två

När köpte ni deras första docka?

Våra tjejor fyllde 1år i September och jag funderar på vad vi ska köpa till dom i Julklapp.
    Det känns som dom är för små för dockor, jag vill ju att dom ska uppskatta dom.
    Vad tycker ni, ska vi vänta till nästa år?

• Svar på tråden När köpte ni deras första docka?
  • elinville

Min dotter fick sin första docka i 1 årspresent av min kusin, och hon ääälskar den! Fick även en dock-sulky och jissenam om man tar något av de två grejorna ifrån henne! Så för små är de nog inte Min dotter är nu snart 16 mån.

Maja 070703
  • elinville

Här är hon i september, då 14 mån som din dotter kommer att vara till jul:
    (klickbar bild)

IMG_4302fl.jpg

Maja 070703
  • 070815

Min dotter fick sin på 10 månaders dagen :). Hon tyckte jättemkt om den! :) 12 månader så ville hon ha den hela tiden..matar den också osv.

• Nathaliiiie

Jag funderar på att ge min dotter en i julklapp..
    Hon är då 10 månader. Kanske lite liten, men hon har nu en nicke nyfiken apa hon kramar och pussar på hela tiden.. Apan är hennes ALLT !!
    Så det kanske inte är en dum ide :)

• en blev två

Tack för era svar, värkar som det kanske blir till att köpa två dockor.
    Då är nästa fråga ska man ha två likadana eller två olika? Kanske är en bättre fråga för tvilling forumet.

• Googels

Dottern fick sin första docka i julklapp förra året då hon var drygt 10 månader.

Då var hon inte så intresserad av den eller några mjukisdjur heller och det har nästan tagit tills nu i höst innan hon började tycka den var intressant och börjat gå omkring med den i en dockvagn.

• elinville
    en blev två skrev 2008-10-28 22:17:34 följande:
    Tack för era svar, värkar som det kanske blir till att köpa två dockor. Då är nästa fråga ska man ha två likadana eller två olika? Kanske är en bättre fråga för tvilling forumet.
    jag skulle rekommendera två, inte för att jag har tvillingar men just nu i denna åldern skulle maja aldrig dela sin docka med någon
    Maja 070703
  • Linastrumpan

Min dotter fick sin docka när hon var drygt 1år. Det blev hennes trygghetssak (har aldrig haft napp eller snutte) och hon har haft dockan med sig överallt sedan dess. Nu fyller hon 3år i jan och dockan har knappt något hår kvar men ska fortfarande med överallt Så jag tror inte dina döttrar är för små. Jag skulle ha köpt två lika dana dockor men olika.... Olika frisyr eller färg på håret/kläder men samma modell på docka.

• Pinky81

Vår dotter ska få en Baby Born av farmor i 1års present...

Tycker d e bra å börja tidigt... sen leker de olika lekar nu och om 2-3 år!!!

• lindalake

Min son är 18 månader och har precis börjat leka med pappas gamla docka. Skitkul Så jag ska försöka sy en till honom i julklapp.
    Så, summa summarum. Är de inte intresserade till jul så kommer det nog tillslut ändå

• Vasen

Sonen fick sin första docka när han var ett. Han började leka med den när han var runt två. Drog mest ikring den innan dess. Dottern är ett och inte heller dock intresserad ännu. De har varit mer intresserade av sånt man bankar med, och sånt som låter och blinkar runt ett år.

• Charlien

Vår pojke fick sin första docka strax innan han fyllde ett. Han har lekt rätt mkt med den men troligen är det inte för att det är just en docka utan för att den pratar när man trycker den på magen.

Han är ingen ömsint vårdare, han brukar nu (snart 1,5 år) montera dockan i ett köksskåp och öppna och stänga dörren hårt så dockan pratar i munnum på sig själv..

• Charlien

-i munnen på sig själv ska det stå!

• suomineito

Min dotter är nu 10 veckor och hon ska få en mjukis docka nu till jul. Min son fick en mjukis ior när han föddes.

• Annelitan

Josefine fick sin första docka när hon fyllde  1 år...

Jag kan rekomenderar att köpa en med mjuk kropp...jag köpte en hård första docka men hon tycker jätte mycket om den...men nu när hon fyllde 2 år fick hon en till med mjuk kropp mycket mysigare att krama och ha med sig i sängen/vagnen...

Men den andra dockan leker hon också med för de när ju bra att ha när hon vill att dockan ska sitta själv och så...och bada med som inte har en tyg kropp som blir blöt...

Men som första docka är det nog bra med en lite mjukare och en som kanske inte är så stor att släpa runt på... fast Josefine fick en lite mindre också...men det var den stora hon tyckter bäst om ...som heter Klara...efter en ponny som hon fick prov rida på i våras ,hon döpte dockan själv till det...lill gumman.

• sesssan

Min dotter fick sin första förra julen då var hon 9 månader..nu är hon snart 20 , detär BARA dockor som gäller

Svar på tråden När köpte ni deras första docka?