• Anonym

Jag skulle vilja spara ihop till en miljon kronor... men hur gör jag och är det dumt tänkt?

Vill helst vara anonym eftersom min önskan är lite dum kanske... eller vad tycker ni? Fler som har den önskan?
    Jag skulle vilja spara ihop en mille på kort tid (ca 1 år) men hur gör jag? Vad ska man investera i och var ska man spara?

• Svar på tråden Jag skulle vilja spara ihop till en miljon kronor... men hur gör jag och är det dumt tänkt?
  • Anonym (!)

Varje resa börjar med ett steg.

• Anonym

Anonym (!) skrev 2008-10-29 16:38:00 följande:

Varje resa börjar med ett steg.
    ok... och vad menas med det...?
  • Kjell2

Säker metod:
    Ta 2700 kr varje dag och sätt i på ett sparkonto med bra ränta.

Osäker metod:
    Ta 10 kr och spela på Lotto

/Kjell

• Silverscream

det innebär att du skulle vara tvungen att spara ungefär 83 500 :- / månad.

Ska vara väldigt intressant att se hur du ska lyckas med det.

• Anonym (hm)

Om de självklara svaren fanns på din fråga TS - tror du då inte att 99% av befolkningen hade gått och gjort detta?

• Anonym

Tja, har du pengar som du kan investera då?

Annars är det bara att börja med att ex. spara undan 50.000kr i månaden under förutsättning att du får ut runt 70-80.000kr rent varje månad. Det blir 600.000kr på ett år. Sen får du sälja konsten du har på väggen för 400.000kr.

Plättlätt!

• Kjell2

Anda sätt:
    Ta jobb som VD på stort börsföretag
    Bli fotbollsproff i Milan
    Uppfinn någon ny variant av Skype och sälj den.

/Kjell

• Anonym (¤¤¤)

marginalen har 5,25 på sitt sparkonto, då räcker det med att du sparar 82 000 i månaden så har du din miljon, en baggis eller?

• Anonym

oj, glömde det viktigaste kanske... hehe. Har redan 800000 kr... så jag behöver bara ha ihop 200000 till...

• Anonym
    Anonym skrev 2008-10-29 16:49:15 följande:
    oj, glömde det viktigaste kanske... hehe. Har redan 800000 kr... så jag behöver bara ha ihop 200000 till...
    Ja, tjänar du hyfsat så är det faktiskt bara runt 16.000 spänn i månaden du behöver sparar undan...
Svar på tråden Jag skulle vilja spara ihop till en miljon kronor... men hur gör jag och är det dumt tänkt?