• jen bossman

Sås till fiskpinnar?

ge mig tips på kalla såser till fiskpinnar. Själv älskar jag stuvad spenat men tyvärr är sambon allergisk mot spenat så det går inte. Sen brukar jag göra en väldigt förenklad rhode islandsås men den gillar inte sambon så mycket. Brukar ni göra någon annan sås?

• Svar på tråden Sås till fiskpinnar?
  • La Lola

Gräddfil + dill + salt o vitpeppar.

Klart!

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Tullemi

Vi brukar göra en röra/sås med creme fraiche och räkor, vitlök och dill (lite kryddor oxå). Den har vi till panerad fisk, vilket fiskpinnar ju är . Jo, vi brukar skiva lite avokade oxå som vi klämmer en citronskiva över, yummi.

• skånetös78

Jag brukar göra en med gräddfil,bostongurka,en klick majonäs och lite salt och peppar. Blir jättegott!

**Den 6/9 blev jag Fru!**
  • jen bossman

ja det var ju lätt.

• jen bossman

Mmm.. låter gott allt det där!

• MamsenMy

Bostongurka + majonäs!

• jen bossman

ok, vad bra. nu har jag lite att välja mellan. nästan så sambon får ta sig en titt här sen och välja själv!

• LuMa

Jag brukar laga på:
    Creme fraiche
    Rödlök och/eller gräslök
    Dill
    Citronpeppar
    ev. rom

• Trynträ

Sås med Kalles kaviar är gott blandat med fil. Stuvad spenat tycker jag personligen är jätteäckligt. Vi fick det i skolan och det smakade ingenting.

Remouladsås är också gott.

Sen finns det ju färdig fiskdressing att köpa med dill.

• Viewsonic

Gräddfil, citronpeppar, gurka.

dator heter det. datOR...
  • Tullemi
    Sås med Kalles kaviar är gott blandat med fil - men tjena väd läskigt det lät fast min man sitter bredvid och säger att han ätit det och det var inte så mysko som det låter.
  • ranniz

Jag brukar ta creme fraishe, dill eller gräslök, salt o peppar o lite majonäs om man vill. Det blir gott :)

• Trynträ

Hehe. Det är jättegott som salladsdressing också. Prova vet ja.

Tullemi skrev 2008-10-29 21:10:18 följande:
    Sås med Kalles kaviar är gott blandat med fil - men tjena väd läskigt det lät fast min man sitter bredvid och säger att han ätit det och det var inte så mysko som det låter.
Svar på tråden Sås till fiskpinnar?