• P2007

Det här med brieost i ugn...

Är det så att man kan äta brie om den varit inne i ugnen?
    Har hört att den ska bubbla och då är det ok, men bubbla?! ...räcker det med att det börjar bubbla lite eller ska det bubbla ett tag?!
    Nån som vet?

• Svar på tråden Det här med brieost i ugn...
  • P2007

Kan man låta den svalna sen utan att det är nån fara? ....eller bör man äta den varm?!

• P2007
    AdriansMum skrev 2008-10-29 20:02:54 följande:
    inte äta alls
    Jo men nu var frågan hur jag skulle göra om jag SKULLE äta!
  • P2007
    Disela skrev 2008-10-29 20:04:12 följande:
    frys och tina så kan du äta den utan att den har varit i ugnen. Skulle väl inte tro att varm brie är någon höjdare-... eller?

Fast det finns många recept där man värmer brie har jag sett och bjuds det på brie blir jag så sugen så vill så gärna smaka!

Och det sägs ju att det är ok och att det farliga "dör" efter att man hettat upp!

• Aquavit

Listeria som kan finnas i Brie dör inte vid frysning, så det hjälper inte om du fryser osten. Däremot dör den vid upphettning till ca 70 grader, alltså kan du lugnt äta brie som varit upphettad och sedan blivit nedkyld, eller äta den varm förstås.
    Varm brie kan vara jättegott!
    Här kan du läsa mer: www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV

• P2007
    Aquavit skrev 2008-10-29 20:14:17 följande:
    Listeria som kan finnas i Brie dör inte vid frysning, så det hjälper inte om du fryser osten. Däremot dör den vid upphettning till ca 70 grader, alltså kan du lugnt äta brie som varit upphettad och sedan blivit nedkyld, eller äta den varm förstås.Varm brie kan vara jättegott!Här kan du läsa mer: www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&e...
    Tack!
    Då behöver jag inte sitta och suktas då!
  • Safiren

Blev bjuden på varm brie med någon slags salsa över.. MUMSIG!!!
    Har tyvärr inte receptet men ska lägga ut det så fort jag kan.

Svar på tråden Det här med brieost i ugn...