• onlyangelika

Ömma bröst efter pergo?

Jag har fått så otroligt ömma bröst efter min pergotime behandling, det går knappt att nudda vid dom. Är det vanligt att biverkningarna kommer såhär i efterhand eller hänger det samman med äl tro? (uppkom nämligen i samband med äl, dvs 4 dagar efter avslutad kur) Och isåfall, hur länge måste jag stå ut? Erfarenheter?

• Svar på tråden Ömma bröst efter pergo?
  • gullet79

hej! ja du jag hade så ont i brösten av pergon att jag inte ens kunde ha kläder på mig,men det satt inte i så jätte länge,ett par dagar om jag minns rätt...det är olika från person till person hur man reagerar på dom ... men så jätte kul kommer jag i håg att det inte var att ha ont,hoppas att det går över snart =)

• onlyangelika

Ok, tack för ditt svar!

• Qermit

Hej!
    Jag hade ont från ÄL och fram till mens när jag tog pergon. Tog det som ett gott tecken att pergon funkade . Lycka till!

• gullet79

BIVERKNINGAR

Vanligast: Blodvallningar, huvudvärk, yrsel, illamående, kräkningar, buksmärtor, förstoring av äggstockarna, blåsbildning på äggstockarna, ömmande bröst, nervositet, sömnlöshet, synstörningar.

Mindre vanliga/sällsynta: Viktökning, trötthet, onormal underlivsblödning, nässelfeber, allergiska hudutslag, övergående håravfall, depression, humörsvängningar. Ökad risk för blodpropp. Lättare kramptillstånd.

detta står i FASS...

bröst ont kan du ha även om inte ÄL inträffat. jag hade det men på mig funkade INTE pergon.

• onlyangelika

Jo, jag vet ju att det är en av biverkningarna. Visste inte att man kunde få SÅ sjukt ont bara! Undrade väl mest också hur länge jag skulle få dras med det...

Svar på tråden Ömma bröst efter pergo?