• Sunshinepessan

Vi mammor från Bosnien :)

Jag hoppas jag har placerat inlägget i rätt tråd...

I alla fall .., så tänkte jag att det skulle vara trevligt och få lite mer kontakt med mammor från Bosnien. Skriv gärna vilken stad ni kommer ifrån och lite mer om er och eran familj.

Då antar jag att jag ska börja. :)
    Jo, Amila heter jag, kallas för Milla eller Zvrkaca av min man då. Vi kommer från Dubica och bor nu i Halmstad. Vi har två döttrar tillsammans, Ajla Isabell som är 4 år och Aida Hanna som fyller ett nu i november. Själv så pluggar jag och min man jobbar. Vi trivs jättebra i Halmstad och planerar både våran och barnens framtid här.., så länge vi har rätt att planera för de.., man vet ju aldrig vad de själva kommer ha för önskemål när de bli vuxna. :)

Så, nu är jag nyfiken på alla andra.

• Svar på tråden Vi mammor från Bosnien :)
  • LjubaviMoja
    lucky i skrev 2008-11-05 00:49:04 följande:
    Okej, världen är liten och Jajce är en liten stad också.....tråkigt att det inte funkade..
    Ja jajce är ganska litet men fint

Ja allt blir inte som man tänkt sig men jag är glad för min dotter iaf så något gott kom ifrån det förhållandet.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Minkic

Hallojsan!

En till mamma ifrån bosnien, gift med en som e född i sverige men rötterna nerifrån :) TIllsammans har vi sonen BEnjamin som fyllt tre år i augusti och en till bebbe väntar vi nu i börjana v jan.

Jag är snart färdig Barnmorska, har examensarbete kvar o skriva och mannen min jobbar som Kvalitetschef på Volvo.

Hör gärna av er o ställ frågor.

Vore trevligt med fler för jag vet att vi finns på FL :)

• Minkic

LjubaviMoja:

Kommer inte in på din sida, går de o fixa eller? :)

• LjubaviMoja
    Minkic skrev 2008-11-06 13:51:03 följande:
    LjubaviMoja:Kommer inte in på din sida, går de o fixa eller? :)
    Japp nu är det fixat
  • Minkic

LjubaviMoja:

Fina barn och fin familj :)

• Minkic

LjubaviMoja:

I Gb skriver du att du inte brukar ha stor graviditetsmage?? Hur stora blev dina barn då? Får i denna grav veta att magen e rätt liten, o då undrar man hur stort barnet blir? Dr har ju också sagt att bebisen blir en liten en

• LjubaviMoja
    Minkic skrev 2008-11-06 14:12:23 följande:
    LjubaviMoja:I Gb skriver du att du inte brukar ha stor graviditetsmage?? Hur stora blev dina barn då? Får i denna grav veta att magen e rätt liten, o då undrar man hur stort barnet blir? Dr har ju också sagt att bebisen blir en liten en
    Jo ja trodde oxå det men så är det inte min kille var to.m en centimeter längre än sin stora syster. Han var 50cm och 3100gram så nä jag ser inte han som jätteliten

Det är olika helt enkelt jag hade mycket vätska i kroppen med Lajla och var svullen som fan.
  • Blue Bear

Cao..

Vi var ju visst många..
    Anita heter jag, född i Banja Luka. Träffade min sambo här i Sverige som också är från BL.
    Jobbar heltid som biomed. analytiker men är mammaledig nu med sonen Adi som är 4 mån

***Adi 080626 - alldeles underbar!*** thebluebear.bilddagboken.se
  • Minkic

LjubaviMoja:

Jaaa, jag gick upp mer än 20 kg med benjamin men som du säger, det var mkt vätska här med mot slutet. Undrar om man samlar på sig lika mkt vätska nu??

• Semi Ami
    LjubaviMoja skrev 2008-11-06 14:16:39 följande:
    Jo ja trodde oxå det men så är det inte min kille var to.m en centimeter längre än sin stora syster. Han var 50cm och 3100gram så nä jag ser inte han som jätteliten Det är olika helt enkelt jag hade mycket vätska i kroppen med Lajla och var svullen som fan.
    Nej då var han inte liten.. lagom stor bebis..
Svar på tråden Vi mammor från Bosnien :)