Jag har fått skabb!!!!
Jag har under ca en månad haft kliande utslag på kroppen. Jag har varit hos läkaren ett par gånger och först fått diagnosen allergi och sedan infektion i hårsäckarna.
Igår svimmade jag och tappade känseln i huden så det blev ilfart till akuten. Efter mycket om och men konstaterade de att det är skabb jag har fått. Det som hände igår var en allergisk reaktion på alla bett.
Nu till mitt problem, jag har haft det länge, det har kliat vansinnigt på nätterna så jag inte kan sova, jag har varit tre gånger hos läkare a´300 kr (tot 900 kr) och fått medicin för ca 1500 kr.
Jag kan nu med facit i hand säga när jag blev smittad, vi var med mitt arbete och red på islandshästar och hästarna hade skabb. Inkubationstiden stämmer perfekt.
Vad ska jag göra, ringa upp hästägare och kräva pengarna tillbaka eller ska jag gå via mitt arbete. Jag vill helst inte gå via arbetet eftersom skabb i mina öron är rätt så vidrigt och jag vill inte det ska komma ut på min arbetsplats att jag fått det (även om det kommer från en häst).
Vad hade du gjort och hur äckligt tycker du det är med skabb?