• Anonym (Nyfiken)

Ang homosexuella (killar) Obs inte alla!!

Nu ska jag börja med att säga att jag inte på någotvis har något emot bi/homosexuella så slipper vi ta upp det. Vad jag undrar över är varför homosexuella (och då menar jag killarna) talar med en så feminin röst det känns ju som om de vill dra på sig något som inte är dom själva.. Är det så man är eller är det något som man som gay måste göra? Ska tillägga att jag inte menar alla då det finns undantag.
    Jag är bara så nyfiken!

• Svar på tråden Ang homosexuella (killar) Obs inte alla!!
  • Anonym (ww)

Hehe, de funderade jag oxå på när jag kollade på bonde söker fru igår!! Bonden Peter är ju kanon,en riktig man, men några som vill dejta honom är ju SÅ feminina i sitt prat....

• Mamma till V och E

I mina tankar är röstläge och språkmelodi något som är väldigt kulturellt, men även till viss del könsbundet.

Eftersom BS,homo och transpersoner redan bryter mot normer på andra sätt så känns det inte så långsökt att de även får ett bredare spektra vad gäller språket.

Bara en liten tanke från blivande språklärare.

• vampyria2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2008-10-30 07:59:19 följande:
    Nu ska jag börja med att säga att jag inte på någotvis har något emot bi/homosexuella så slipper vi ta upp det. Vad jag undrar över är varför homosexuella (och då menar jag killarna) talar med en så feminin röst det känns ju som om de vill dra på sig något som inte är dom själva.. Är det så man är eller är det något som man som gay måste göra? Ska tillägga att jag inte menar alla då det finns undantag.Jag är bara så nyfiken!
    Känner flera som är hetrosexuella som har sån röst, tror inte att det har med sexuell lägning.

Känner även flera som är homosexuella som är väldigt manliga
  • Anonym (Nyfiken)

Ja jag kikade också på bonde söker fru Det jag menar är att det låter så påklistrat och i vissa fall väldigt överdrivet.

• Mamma till V och E

Anonym (Nyfiken) skrev 2008-10-30 08:06:38 följande:

Ja jag kikade också på bonde söker fru Det jag menar är att det låter så påklistrat och i vissa fall väldigt överdrivet.
    Jag tror dock att det är genuint och att orsaken till att ni noterar det endast är för att det är normbrytande.
  • Anonym (ww)

Kanske, kanske inte...
    Skulle nog reagera på vilken kille som helst som skulle prata så och vifta med händerna...

• Annaloo

Jag undrar också varför nästan alla (det FINNS undantag men jag har sett det på TV)  svarta människor är gängmedlemmar, nästan alla (det FINNS undantag men jag har sett det på TV) indianer alkoholister och nästan alla (det FINNS undantag men de är få ) svenskar är helt obekanta med begreppet ironi.

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • Anonym (Nyfiken)
    Annaloo skrev 2008-10-30 08:26:36 följande:
    Jag undrar också varför nästan alla (det FINNS undantag men jag har sett det på TV)  svarta människor är gängmedlemmar, nästan alla (det FINNS undantag men jag har sett det på TV) indianer alkoholister och nästan alla (det FINNS undantag men de är få ) svenskar är helt obekanta med begreppet ironi.
    Vart vill du komma?
  • Anonym (Nyfiken)

Min undran är fortfarande om det verkligen är så de är!! Jag kan väl också börja prata överdrivet feminint men det är ju inte jag!?

• Anonym

Jag misstänker att det är så att de gay-killar som gör sig till femenina men gester, röst etc, känner sig mer feminina innuti och agerar därefter. Likadant med en del gay-kvinnor som nästan i princip ser ut som män. Min bästa vän var först "Bi" (men detta var ju inte sant visste vi alla).. sen gifte hon sig med en tjej. En dag skulle vi ut och festa och skulle göra en make over på henne och göra henne superkvinnlig (på hennes egen begäran).. hon såg ut som en transa.. det låg lixom inte i hennes natur på ngårot sätt. Idag har hon kommit ut med att hon känner sig född i fel kropp och ska genomgå en könsoperation för att bli man. Jag stöttar henne/honom i allt, så länge hon/han är lycklig.
    Men det intressanta att kvinnor som är mer "Butch" har oftast ett tillskott med testosteron i kroppen, vilken gör att de rent naturligt blir mer manligare utav sig. Kanske gäller även detta män, fast med östrogen istället?

Svar på tråden Ang homosexuella (killar) Obs inte alla!!