• Syth

Nätpåse för frukt som bebis kan suga på, var köpa?

Hej!
    Såg en fiffig grej i någon föräldratidning för ett tag sen - en nätpåse som man kan lägga frukt och annat i som bebisen kan sedan suga på utan att riskera att få i sig stora bitar. Vet någon vad den heter och var man kan köpa den? Finns den kanske att köpa på nätet?

• Svar på tråden Nätpåse för frukt som bebis kan suga på, var köpa?
  • MJAD

minns inte sidan nu, men jag har sett den på nätet.. återkommer när jag kommer ihåg sidan...

• fiamalm

Kolla i en barnaffär, köpte vår på Happyland i Göteborg.

Den är förövrigt skit bra, dyr men lillen älskar att frukt ur den.

• Lolagumman

fräsht att tygga på plast...

• fiamalm
    Lolagumman skrev 2008-10-30 12:55:01 följande:
    fräsht att tygga på plast...
    Eeeh.....Barnet tuggar inte på plast...de tuggar på ett nät som man har stoppat tex fruktbit i. Mycket bra för de barn som ännu inte klarar av att äta fruktbitar som de är.
  • SaramedM

fiamalm; och nätet är gjort av plast....

• fiamalm
    SaramedM skrev 2008-10-30 14:07:14 följande:
    fiamalm; och nätet är gjort av plast....
    Det är mycket som barnet suger på som är plats isåfall....tror inte de dör av det.....
  • SchumiFerrari

jag ger min son frukten rätt av.. han klara det mesta och är det förstort så klara han utan vidare av att spotta ut det.. Jag skulle inte lägga nästan 100:- på ett "hönät" till min son...  men alla gör som de vill

*Älskade Noa*
  • fiamalm
    SchumiFerrari skrev 2008-10-30 14:19:23 följande:
    jag ger min son frukten rätt av.. han klara det mesta och är det förstort så klara han utan vidare av att spotta ut det.. Jag skulle inte lägga nästan 100:- på ett "hönät" till min son...  men alla gör som de vill
    Det är ju bra att din son klarar det, min gör det inte och sätter det i halsen....känns som att det är värt 100:- istället för att han ska riskera livet....men alla gör ju som man vill....
  • SchumiFerrari
    fiamalm skrev 2008-10-30 14:21:26 följande:
    Det är ju bra att din son klarar det, min gör det inte och sätter det i halsen....känns som att det är värt 100:- istället för att han ska riskera livet....men alla gör ju som man vill....
    Tyvärr så är det så att många ger inte sina barn en chans att klara av situationen själv.. Min son sätter oxå i halsen men hostar upp det.
    Självklart ska man göra vad som känns rätt för sitt barn!
    *Älskade Noa*
  • am79

sjukt att ett nät väcker så mkt känslor hos andra..

• Sofialo
    Svar på #13
    am79 skrev 2008-10-30 14:27:40 följande:
    sjukt att ett nät väcker så mkt känslor hos andra..
    Håller med!
  • Mimmi69

Visst är det bra att det finns grejor om man känner sig osäker. Tycker samtidigt att företag "hittar på" en massa mer eller mindre nödvändiga saker som vi osäkra föräldrar behöver ha.

• Trogga

ICA MAXI finns det att köpa dessa "ät-påsar"

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • cissi24

Men om era barn inte klarar av bitar så kan man väl mixa det till dricka eller mosa det i mini bitar. Är inte så svårt. Känns som lite lathet att gå o köpa ett nät.

Är ju mycket bättre o va med o mata barnet.

Svar på tråden Nätpåse för frukt som bebis kan suga på, var köpa?