• Anonym

Klippte mig ojämt och för kort...*snyft*

Måste bara skriva av mig....är såååå ledsen och arg.

Jag hade sån otur när jag klippte mig i går...
    Jag går till stans bästa frisör men min frisör är mamma ledig så jag fick låta en nnan tjej klippa mig...det finns en till på samma ställe som också klippt mig som kan mitt hår och är duktig...men hon hade inte tid förrens om två veckor men jag behövde klippa mig nu för jag ska bort om några dagar och ville vara fin...*suck*

Tjejen jag pratade med som klippte mig sa att hon var utbildad frisör och kunde klippa hon var säkert bara 18... 19 år och hon börjaqde klippa mig... hon sågade med saxen i mitt hår och plattade det innan hon klippte mer  med platt tång ...hjälp...hon klippte upp det mer på ena sidan så det står ut där...på den andra sidan ser det skapligt ut...där hon inte börjat klippa ur... *suck*

Hurt ¨ång tid tar det innan håret växer ut igen... jag skulle klippa mig 5cm men hon klippte 25 cm...det var hon som sa att hon skulle klippa 5cm... men nä...det blev ju inte så...

Ville bara skriva av mig...jag som vill bli fin... :´(

• Svar på tråden Klippte mig ojämt och för kort...*snyft*
  • Anonym (menfy)

Nej men va sa du till henne när hon klippt färdigt dig då?
    Då kan du ju klaga men engång, eller?

Annars så kan du ju gå tillbaka till dom så får dom fixa till o rädda det som räddas kan, gratis

• Anonym

Jag hatar att gå till frisören. Har gått till många olika och alla klipper de mer än de säger att de ska och dessutom passar de på att klippa upp fast man sagt jämna till det bara för jag vill inte ha uppklippt längre.

• Anonym (mmm)

Alltså. Det du ska göra är att gå tillbaka till frisören och berätta att du inte är nöjd och varför.
    Frisörer ger inte tillbaka pengar, men dom rättar alltid till det som blivit fel eller inte känns bra.
    Litar du inte på frisören som klippte dej så be att få någon annan i samma salong.

Lycka till

• HelleGbg

men snälla! du får ju säga till att hon inte lyssnade när du sa 5 cm...det är en jäklaskillnad på 25!!!! hade aldrig tolererat det!!! gå tillbaka och kräv att det fixar irodning det snyggt på något sätt åt dej!!!

• raspberryrevolution

Anonym (mmm) skrev 2008-10-30 13:25:29 följande:

Alltså. Det du ska göra är att gå tillbaka till frisören och berätta att du inte är nöjd och varför.Frisörer ger inte tillbaka pengar, men dom rättar alltid till det som blivit fel eller inte känns bra.Litar du inte på frisören som klippte dej så be att få någon annan i samma salong.Lycka till
    håller med dig! gå tillbaka...
  • Anonym (mmm)

Ja, alltså man ska faktiskt inte vara rädd för att gå tillbaka och säga att man inte är nöjd.
    Även frisörer behöver "feedback"
    Om dom tror att alla är nöjda så förtsätter dom ju i samma stil

• raspberryrevolution

Anonym (mmm) skrev 2008-10-30 13:31:29 följande:

Ja, alltså man ska faktiskt inte vara rädd för att gå tillbaka och säga att man inte är nöjd.Även frisörer behöver "feedback"Om dom tror att alla är nöjda så förtsätter dom ju i samma stil
    det är ju ett hantverk, och om man haft en hantverkare hemma som slipat golvet helt ojämt, visst hade man ringt och begärt att de skulle komma å fixa det
  • Anonym (mmm)
    raspberryrevolution skrev 2008-10-30 13:34:27 följande:
    Anonym (mmm) skrev 2008-10-30 13:31:29 följande:
    det är ju ett hantverk, och om man haft en hantverkare hemma som slipat golvet helt ojämt, visst hade man ringt och begärt att de skulle komma å fixa det
    PRECIS :)
  • Flygfotogen

Men...märkte du inte att hon tog av 25 cm istället för 5? Hade de inga speglar ens?

• spanarn

Lite skillnad på 5 och 25 cm ja! ring tillbaka o säg att det inte är jämt o fråga om hon verkligen är utbildad och att du vill att någon annan fixar till de. visserligen kan du ju inte lita på att den heller kommer göra som du vill. som frisör kan ja säga att det är väldigt svårt att förstå vad folk vill med sitt hår då vissa vill klippa på ett sätt men fixa det på något annat. men då måste man ju självklart kommunisera vilket hon inte gjorde innan hon satte saxen i håret!

Anonym skrev 2008-10-30 13:24:40 följande:
    Jag hatar att gå till frisören. Har gått till många olika och alla klipper de mer än de säger att de ska och dessutom passar de på att klippa upp fast man sagt jämna till det bara för jag vill inte ha uppklippt längre.
    har du redan uppklippt måste det ju självklart klippas igenom när du toppar det också! annars har du ju risigt överhår och fint underhår. till vilken nytta? så be din frisör ta mindre på uppklippningen än längden så har du snart ett fint jämlångt hår.
Svar på tråden Klippte mig ojämt och för kort...*snyft*