• Stina den fina

Ont i bröstvårtorna när det är kallt ute....

Hej!

Får så himla ont i bröstvårtorna när det är kallt ute och i bland när man har duchat, det är ju alltså så fort jag fryser och vårtorna blir styva...
    Börjaderedan i sommras när jag badade i havet... *smärta*

Har ni några tips mot detta?
    Ska jag behöva skaffa sådanna där tuttvärmmare och gå med enda tills i mars då bebben förhoppnningsvis tittar ut!?

Alla tips är välkommna!

• Svar på tråden Ont i bröstvårtorna när det är kallt ute....
  • Vaniljlatte

ja. så fick jag med.. Håll tuttarna varma! Om du inte vill ha såna där stora tuttvärmare kan det ju räcka med amningkupor bara. De är rätt tjocka. (natusans som finns att köpa typ överallt ) .-)

• Stina den fina

Tack, det var ju ett bättre tips, än sånna där stora saker som jag var rädd att behöva skaffa... *s*

• Ankissen

Usch, jag har samma problem. Har inte orkat göra något åt det, med tanke på att jag fick mer än nog av tuttvärmarna under själva amningen förra gången. Har inte direkt nån lust att köra med dem innan - men de hjälper nog! 

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090417
  • Tingelina

Jag försöker att klä på mig ordentligt och ALLTID ha en halsduk. Känns som att det hjälper.

Vad gäller amningskupor så använder jag såna pga läckage, tycker inte de värmer tyvärr. Tänkte köpa ett par bröstvärmare sen när bebisen kommit, bra att hålla brösten varma för att slippa mjölkstockning t.ex.

• johannaringer

Jag hade om precis som du beskriver när jag var gravid. Istället för att köpa inlägg så kan du klippa till flanell- eller fleecetyg och lägga i BH:n.

• Gravid 89

Jag hade så innan jag blev gravid, t ex vid "kalla" utomhusbad (som egentligen inte alls var kalla, utan i sommarvärmen!), vinter o sv...

Nu är det ännu värre (är i vecka 24 snart)

• Tittij

Jag köpte fetvaddd på apoteket (tjock bomull) och lägger i bh:n. Det funkar jättebra! Billigt är det oxå

• Evangeline72

Det är jättevanligt, bröstvårtorna är känsligare när man är gravid/ammar. Se till att ha en mjuk behå och ev något mjukt innanför också

• Stina den fina

tack för alla tips!

• Annaewamaria

Hej, jag tycker fetvadd fungerar bra men i perioder får jag ont även när det är varmt men när jag dricker/äter kallt. Är det någon som har sett ett samband med "kall mage" ?

• Äppeljuicen

Jag har lyckats googla till mig Reynolds fenomen (tror jag det heter) som jag tycker beskriver min smärta jag får i bröstvårtorna, som strålar ut i hela bröstet, i samband med kyla. Även om mina bröst och mage är varma har jag upptäckt att jag också måste se till att händer och ben är ordentligt klädda och varma för att jag inte ska få ont. Kan seriöst börja gråta när den smärtan sätter igång för jag får en brännande känsla som strålar in i hela bröstet.

Detta började också i somras när jag badat i sjö (innan det slutade i mf).

Går in i v.18 imorgon.

Svar på tråden Ont i bröstvårtorna när det är kallt ute....