• Eowyn81

Ni med snabba förlossningar!

Hej!
    Min förlossning med sonen gick ganska fort, det tog 7 timmar från första värken till att han föddes. Nu har jag börjat fundera på hur snabbt det kanske går nästa gång jag ska föda barn.
    Så ni som hade en snabb förlossning med första barnet, hur fort gick det med nästa barn?

• Svar på tråden Ni med snabba förlossningar!
  • raspberryrevolution

ja det undrar jag med!

• Enigmia

Första förlossningen: Vattnet gick 06, värkar från 10, bebis ute kl 13.18

Andra förlossningen: Slemproppen gick 03.30, Värkar med 10 min mellanrum från ca 4, bebis ute 06.51. (var på förlossningen 1 timme)

Så mitt råd är att vara beredd och åka snabbt andra gången! Läs mina förlossningsberättelser om du vill

• Elsie76

Första:
    Första värken 21, krystning 03, framme 04:30

Andra:
    Första värken 03, krystning 07, framme 08. Denna gång hann vi bara vara på förlossningen 1.5 timmar innan hon var framme.

• memlan

Första förlossningen tog ca 7h, andra ca 6h.

• grabbmamman linda

Första barnet ca 8 timmar från första värken. Andra barnet oregelbundna värkar som gjorde olika ont i ca 3 timmar. Var på förlossningen 1,5 timme.

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • inkka

Första barnet: Första värken kl 21, hon föddes kl 05 (var på sjukhuset 5 timmar) Barnmorskan sa "nästa gång kommer ni in efter första värken, annars blir det hemma"

Andra barnet: Första värken kl 9, hon föddes kl 11.20 (var på sjukhuset knappt 1½ timme) Barnmorskan sa "Nästa gång kommer ni in INNAN första värken"

• Eowyn81

Ojojoj vad spännande att läsa men samtidigt lite läskigt! Tänk om man inte hinner in! Fast nästa gång vet jag ju att det kommer gå fort iaf...

• Buttelina

första barnet 2 1/2 timme från värkstart
    andra barnet 2 timmar från värkstart.

• lövet2

Nr 1 tog 3 timmar.
    Nr 2 tog 4 timmar.
    Resten har tagit 19, 4, 17, 4 resp 10 timmar.

Svar på tråden Ni med snabba förlossningar!