• Himalya

Inte bajsat på 2 dagar efter magsjuka

Sonen har varit magsjuk i 1 vecka. I förrgår började han bli bättre. Bajsade 2 gånger.
    Sen har han börjat äta lite bättre igen. Men han bajsade varken igår eller idag.
    Är det normalt? Tänkte att kroppen kanske tar tillvara på all näring nu när han inte ätit eller mått bra på 1 vecka.

• Svar på tråden Inte bajsat på 2 dagar efter magsjuka
  • Fru Humla

om han varit sjuk så pass länge så är ju magen väldigt tom så då kan det ta flera dygn innan nånting kommer ut. så jag tror inte du behöver oroa dig. när jag var sjuk i min mage i somras tog det nästan en vecka innan jag gick på toa efter att jag blev bättre

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Himalya

okej. Man vill ju ändå att det ska komma nåt för att se att det är normalt igen. Han ska till dagis imorrn igen ville få det lite bekräftat att han verkligen mår bra. Fast han är ju pigg och så, äter igen. Så han lär ju va helt frisk.

• Himalya

ingen annan som varit med om liknande?

• pigglet

Jo, visst har vi det. Och tarmen är helt tom, så det är ju inte konstigt att det inte kommer något. Det han äter nu tar ju ett tag innan det är dags att komma ut, och inget som "trycker på" heller... Har han bra aptit och äter bra är det ingen fara.

• Himalya

nja, gröten till frukost gick på närmare 20 SEKUNDER imorse, macka och mjölk oxå.
    Vanlig mat går sisådär. Har aldrig varit problem förut med mat. Men det kanske är bara för att han är rädd att han ska kräkas när han äter mat. eller att han ska få ont i magen igen.

• Kos94

Vår dotter blev förstoppad efter att hon varit magsjuk...pratade med sjukvårdsrådgivningen och det är tydligen jätte vanligt att de blir det efter magsjuka!

• AnnaLinnea

Normalt! Det är vanligt att det blir lite stopp efter magsjuka! Prova med lite drivande mat så löser det sig :)

• Himalya

märkte det imorse då sonen va jätte hård i magen och kämpade på i 30 min med stor gråt. Ska tillföra lite mer fibrer i maten igen. Tack för svaren. :)

Svar på tråden Inte bajsat på 2 dagar efter magsjuka