• Totoolah

Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...

Hej Kängu och Rövardottern!
    Här är en som haft 2-3 ma, beroende på hur man räknar... Hoppas ni tycker det är ok att jag hänger lite med er. Jag och mannen har försökt i 4 år nu. Gjort två olika utredningar (den allra första med spermatest, ägglossningstest och koll av äggledarnas funktion samt en missfallsutredning med kromosomtest, sköldkörtelprov och blodets koaguleringsförmåga) i Sverige och så var vi hos dr Christiansen som Kängu berättade om för två veckor sen, där jag fick lämna 10 rör med blod som vi tyvärr ännu inte fått svar på.
    Vi har gjort tre inseminationer, tre färska IVF och tre FET (fått tillbaka frysta embryon). Vid andra färska blev jag gravid men fick MA i v. 10+6, tredje färska fick jag MA i v. 7+4, och vid andra FET blev jag som de säger kemiskt gravid, dvs testade positivt men fick blödning efter en vecka.
    Ska börja nedreglera inför 4:e färska IVF:en nu den 27:e, och har fått med mig Prednisolon hem. Det dumma är att jag inte vet om jag ska ta dem, för provsvaren har ju som sagt inte kommit och Christiansen gick på semester igår... sa bara att jag skulle ta två om dan OM det behövdes... Hur ska jag veta det? Och när ska jag ta dem, samtidigt som sprayen, eller...?
    Dessutom kan jag ev. komma att behöva gammaglobulin i droppform beroende på vad testresultaten säger... Hoppas bara att allt ordnar sig innan det är för sent. Vi diskuterade idag om vi skulle skjuta upp vårt försök tills vi fått alla svar, men det känns tungt.
    Lite historia om mig, kanske inte så personligt skrivet, men nästa gång blir det mer sånt.
    Kramar från Totoolah som hoppas få hänga med er...

Svar på tråden Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...