• Rövardottern

Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...

Saknar en tråd där vi som haft mer än 3 missfall kan prata av oss, stötta varandra och peppa varandra. Så nu startar jag en och hoppas vi kan hålla kvar denna länge...istället för en massa nya trådar man ska leta upp hela tiden.

Att jag satte gränsen 3 MF/MA är att det ändå är ganska ovanligt (sägs det) att man får så många missfall på rad...

Hoppas att fler vill vara med på detta och att vi kan hjälpa varandra :)

• Svar på tråden Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...
  • Kängu

Hej!
    Jag har ätit precis dem i en månad, men jag skulle nog vänta och se vad han säger om jag vore som ni.

Ska ni betala gammaglobulinerna själva? Det är mycket dyrt, men det är inte lätt att hitta nån som skriver ut det så man får på högkostnadskort.

Det är nog bättre att ta gammaglobulin före ert försök, i fall han kommer att rekommendera det.

Fråga SYLO, Jelena2 eller CB72 när man tar Prednisolon i förhållande till ivf, för de har alla provat.

DrC brukar ha två veckors semester tror jag nån sade.

Hoppas vi kan bestämma er för hur ni ska göra.

• loppis7

Jag hoppas att jag också kan få vara med här har "bara" haft 3 MA i rad men har också maft ett MF tidigare så jag hoppas att jag är godkänd ! Så här ser det ut 92 MF v12 ,03 MA v 12, 04 MA v 9(gravid genom IVF), 05 MA v 18 . Ska snart sätta igång med andra IVF o hoppas att det ska gå bra den här gången .

• Rövardottern

Många som verkar gå till dr christiansen....får väl se vad sambon tycker om ett tag.. han verkade tycka det var en del pengar.

Får se när vi haft återbesök hur vi gör....har ju bara träffat denna läkaren en gång..
    frågade då om bla gulkroppshormon... men han sa att det skulle man bara få de första 4 v... men alla andra häär äter det till v 12.. skumt..

Som sambon sa.. man önskar att det bara kunde vara så att de säger "det är bara att äta en massa morätter så kommer det gå bra"

Själv tror jag nått går fel i näring eller så hos mig.. de dör ju i v 6-7.. och hade ett MA med en annan innan jag träffade sambon..men som sagt...får trycka på läkaren lite till.. kanske ev byta.. igen

• Rövardottern

Åhh vad jag e glad nu... kom brev från sjukhuset.. kromosomtesten på mig och sambon var helt normala... VÄLDIGT skönt att veta ;)

Känns som om vi kör på nu då iaf.. och så får vi se om jag blivit gravid till återbesöket eller inte.

• Wickster

Hade mitt tredje ma förra veckan. :(

Nu är det utredning som gäller. Dom tog 8 tuber med blodprov från mig (infektioner, kromosomer, koaguleringsfaktorer eller ved det nu heter) och kromosonprov också från mannen. Plus att "graviditetsmaterialet" skickades till patologen. Får svar om först två månader. Hur ska man orka vänta...

Hormonvärdena (progesteron) ville inte min läkare heller kolla (ännu) just pga att jag blir gravid och ovulerar som jag ska. Men om inte de övriga proverna visar nåt så vill jag nog yrka på hormontest också. En läkare pratade också om att kolla sköldkörtelvärdena. Det blev inte heller gjort nu ännu.

• Rövardottern

hmm.. på mig tog de bara 2 rör.. immuntest å kromosom.. enligt barnmorskan så fanns det inte mer att kolla eftersom jag blir gravid.. att det kan vara så olika..

• Flisa 1

Hej allesamman!

Här måste jag ju hänga meé.....

Jag tror till och med att jag leder ligan
    Som om de nu va något att leda......

För en vecka sedan så fick jag mitt sjätte missfall och de va
    i v. 7. Jag ligger där omkring förutom förra sommarn som
    jag kom till v.13 men de hade dött innan.

Jag kämpar och kämpar med att få hjälp någonstans men
    man tas inte på allvar någonstans har sökt privat och
    till kvinnoklinik. VÄntar nu på att semestrarna ska ta slut
    och söka privat igen.

Vi är väl utredda lite gran så som sköldsörteln (eller hur de nu stavas)
    kromosomer och liknande och de ska va helt normalt.

Jag har ställt läkare lite imot väggen och de har krypit fram att
    man kan ju ta flera prover men de tar ju tid och pengar och de
    är ju dumt eftersom jag inte har några problem att bli gravid
    men jag får ju inte behålla dom.....

Har varit gravid i två års tid (nästan konstant) och inte fått någon bebis.
    Min bästis har en son på ett år och en i magen under den här tiden.
    Varav den sissta inte ens var meningen för hon åt minipiller.
    Jag är ju jätteglad för hennes skull men de är svårt att hålla
    humöret uppe för man är ju så avudsjuk jag vill också ha en
    mage och en bebis.

Låter intressant med han i danmark.....ska nog skicka ett mail och
    fråga lite.

Fler med några tips???

många styrkekramar
    flisa

• Kängu

Hej!
    Wickster, är det i sverige som de tar prov på graviditetsmaterialet? Har aldrig hört nån göra det förutom i usa kanske!? Verkar ju bra, då kan man ju få reda på om det var normala kromosomer i embryot, dvs om det överhuvudtaget var livsdugligt.

/K

• Rövardottern

Man tycker att de borde vara det bästa ju... att de kollar upp fostret.....
    Jag ska dock ta ett allvarligt snack med min läkare.. för mina dör i v 6-7... men kommer inte ut förren senare.. eller med hjälp.... så min egen fina terori är ju att det är nått med näringsöverföringen...

Men vi får se i aug... har iaf ägglossning snart.. så nått att se fram emot :)

• Wickster

Kängu, jag bor och undersöks faktiskt i Finland, men tycker mig ha läst om sån här undersökning också här på Familjeliv nånstans. Det kallades för nån bokstavskombination, PAD eller nåt sånt (PA.. var det i alla fall)?

Har dock läst att den patologiska analysen ganska sällan ger nån ny information, men det är ju förstås möjligt att de skulle hitta nåt. Förutom embryot undersöker de också moderkakan.

Svar på tråden Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...