• RebelRose

Jan-Robin??

Enligt FL så har Elsa,Isabella,Jan-Robin & Izabelle namnsdag idag.
    Enligt min kalender har endast Elsa & Isabelle namnsdag.

Vem är denne mystiska Jan-Robin?

• Svar på tråden Jan-Robin??
  • RebelRose

Jag antog att det var ett stavfel.

mogreta skrev 2008-10-30 23:55:05 följande:
    Det står inte ens Izabelle utan Izbelle.
  • ming

Fast iofs, om man går in och kollar på den där sidan där de "inofficiella" namnsdagarna står med, så står det faktiskt Izbelle.
    Men det är ju konstigt egentligen, för det finns ingen människa i hela Sverige som heter så.

• Bicky

Det var bara på skoj.....

ming skrev 2008-10-31 00:01:35 följande:
    Va, var har du sett det? Inte i SCB iaf.
  • RebelRose

Ja!varför i helvete har Izbelle namnsdag om hon inte finns?!
    Hon lär ju inte opponera sig om någon annan som faktiskt existerar får namnsdag istället

• fröken

Min idrottslärare på högskolan hette Hervor. Hon som efterträdde henne hetter Ragnhild. Inte heller så vanligt. Min granne heter Vollmar (fast med W) och en kusins kompis heter Karla. Seved känner jag en som heter. Så de namnen finns.

• Bicky

Karla tycker jag inte är så konstigt.

• 02Smulan
    fröken skrev 2008-11-05 10:41:58 följande:
    Min idrottslärare på högskolan hette Hervor. Hon som efterträdde henne hetter Ragnhild. Inte heller så vanligt. Min granne heter Vollmar (fast med W) och en kusins kompis heter Karla. Seved känner jag en som heter. Så de namnen finns.
    Haha jag trodde Hervor va ett killnamn
  • RebelRose

Jag ger upp,igår hade klemens & kamel namnsdag..

Jan-Robin var ju helt okej i jämnförelse..

• Tirem
    RebelRose skrev 2008-10-30 22:02:34 följande:
    Fler namn som ingen heter men som har förunnats en namnsdag:Anselm(Ankslem?)BaltsarKarlaDoroteaHolmfrid(men kom igen nu?!)Hervor(Nej,jag hittar inte på.Hervor har namnsdag den 1 April) Tibirtus Volmar Engelbrekt Ragnvald Seved Åslög
    Min morfar hette Ragnvald...

[ Sökord: ragnvald | Kön: Man ]

Det finns 1974 män som har förnamnet Ragnvald. Av dessa har 171 namnet Ragnvald som tilltalsnamn/förstanamn.

Klippt från scb.se

• Miss Cee

KÄnner också till en Hervor. Hon var musiklärare. (Varfr är alla Hervor lärare för??)

Tycker mest att det är jättefånigt att FL anger "Inofficiella" namnsdagar.

• LAV0LINA

Jan-Robin?!

Det var mig en häftig sammanblandning av olika generations-namn! (eller vad man nu ska kalla det)

• Eisa
    RebelRose skrev 2008-11-05 21:30:08 följande:
    Är Hervor ett flicknamn??OMG
    hahahahahahaha
Svar på tråden Jan-Robin??