Vecka 18 och känner ingenting?
Jag är i vecka 18 och har inte känt av fostret någonting alls ? Var på ultraljud i vecka 16 och då var allt okej, kan det ha hänt någonting efter det? Orolig
Jag är i vecka 18 och har inte känt av fostret någonting alls ? Var på ultraljud i vecka 16 och då var allt okej, kan det ha hänt någonting efter det? Orolig
det är ingen fara. när jag väntade mitt första barn kände jag nte nått förrän v 20-21 ungefär
Kanske är det så att din moderkaka ligger i framvägg? Det kan vara en orsak till att man inte känner så mycket. Själv är jag i vecka 20 och har bara känt när jag trycker att bebisen ligger där - har inte känt några rörelser.
Nej oroa dig inte. Chansen att nåt skulle hänt ditt barn nu är inte stor alls.
Just mellan veckorna 12-18, 20 så är det inget ovanligt att inte känna sig gravid alls.
Alla symtom försvinner, tarmarna slutar svälla vilket leder till att magen man kanske hade går bort.
Men det är helt normalt! Imogon, eller ja lika väl ikväll kanske du känner bebisen sparka
Om du känner stor oro så tycker jag du ska ringa din bm och be att få komma och lyssna på bebisen hjärta, sånt blir man vldigt lugn av kan jag lova
jag kände ingeting jag heller i vecka 18, jag hade inte mått illa alls eller någonting under grav magen syntes inte heller..
kände av fostret första gången i slutet på vecka 19.
så när som helst så ska du se att det börjar kännas
Lugn det låter helt normalt! Vänta bara det kommer rörelser ska du se så småningom.
Nej den ligger i bakvägg fick jag reda på på ultraljudet. Ah okej, när jag tryckt lite från sidan av magen och inåt så känns det som att det är något där och sen tar jag bort handen och gör om då känner jag det inte.. :P så kanske är det bebben jag känner :) men snart vill jag känna den utan att känna efter ;D
Du kanske har kännt den utan att veta om det Jag kände nåt väldigt svagt fladdrande i v19 och då hade jag moderkakan i framvägg, jag förstod inte att det var bebisen först när det kom starkare. Kändes som om man hade haft en liten fisk i sin knutna hand ungefär..
Snart nog kommer du att känna det
Första graviditeten kände jag inget förren v 22 så jag skulle inte oroa mig.
Jag är också i vecka 18 och känner inget i magen. Var hos BM i slutet av förra veckan och hörde hjärtljuden. Skall på UL på torsdag. Längtar!
Har moderkakan i bakväggen och ändå kände jag inget före v. 20.
Eller kanske jag kände men jag visste inte var och hur det skulle kännas! Sen plötsligt så kände jag flera sparkar på en och samma dag så då gick det inte att ta miste på längre! Bara några dagar senare så kunde man också känna rörelserna från utsidan! Så jag upplevde aldrig det där "fladdret" som många talar om!
Tycker inte att du skall oroa dig! Sist och slutligen så är väl "medeltalet" att man börjar känna runt v. 20 och många går längre än så före de känner några rörelser!
Jag var också på UL v 16 och såg bebisen kicka rundor. Igår gick jag in i v 19 och igår kände jag bebisen för första gången. Den började morgonen med att göra något som kändes som en volt, sen dess har den liksom gett sig till känna hela tiden så det kan visst gå över en natt
Jag kände min bebis "tror jag" i förregår första gången, kändes som en puls längre ner i magen. Som små kickar :P sen var det stilla igår och idag, tills för någon timme sedan då jag tyckte jag kände igen. Då kändes det som att någon blåste bubblor inom mig :D
Precis så förklarade jag det för min sambo. Som stora bubblor som sprack.... coolt!
jag är oxå i v 18 och har inte kännt något än men längtar!!!!