• felicia76

Ger ni julpresent till var och en på ert barns avdelning eller en gemensam present?

Sitter och klurar på julklapp till dagispersonalen eftersom det är första gången för oss. Mina tvillingar började dagis i höstas. Tror inte föräldrarna samlar in gemensamt så vill gärna ge något för att visa min uppskatting. De är 3 st förskollärare i vår avdelning.
    Tänkte köpa en liten korg/påse och blanda något av följande: vin/kaffe, fin choklad, olivolja/vinäger, kaffe/te, ljus.
    OBS! Har inte bestämt exakt vad ännu men lite av ovanstående till en rimlig summa. (Inte allt för dyrt)
    Frågan är om jag ska ge en gemensam stor korg så de kan plocka vad de vill ha eller ge en varsin mindre påse till var och en? Tips?

Hur brukar ni göra?

• Svar på tråden Ger ni julpresent till var och en på ert barns avdelning eller en gemensam present?
  • yava

På vårat dagis samlar vi in pengar och ger present till var och en. Jag skulle nog ge till var och en även om jag fixade presenter själv.

• SIN74

Vi ger en sommarpresent till var och en av fröknarna. Alla föräldrar på båda avdelningarna lägger ihop då. JAg brukar köpa en chokladkartong och ställa in till deras fika när jag vill visa min uppskattning. Sist fick det bli frukt då det var bantartider:)

• ucka

Jag har gett något trevligt som alla kan dela på i personalrummet någon vecka innan jul... lite god choklad eller liknade... Hemma har man så mycket snask ändå och de sista veckorna kan vara lite tunga...

• felicia76

ok får bli en present till var och en. får se vad det blir.

• ucka
    louiseL82 skrev 2008-10-31 14:03:47 följande:
    Varför ska man ge nåt?
    För att man vill visa sin uppskattning... eller bara för att det är trevligt
  • felicia76

Man behöver väl inte ge något alls. Man betalar ju dagisavgift. Men jag vill personligen ge något litet som uppskattning.

• felicia76

Finns det dagisfröknar här? I så fall, vad uppskattar ni att få förutom ett "Tack-kort/ord"?

• louiseL82

Okej.. jag tyckte bara d va lite konstigt.. inte meningen o lägga mig i..  Jag menar.. d e ju faktiskt deras jobb o t ahand om barnen.. men men.. d ska inte bli en sån diskussion.. förlåt

• yava
    louiseL82 skrev 2008-10-31 14:12:15 följande:
    Okej.. jag tyckte bara d va lite konstigt.. inte meningen o lägga mig i..  Jag menar.. d e ju faktiskt deras jobb o t ahand om barnen.. men men.. d ska inte bli en sån diskussion.. förlåt
    Just därför som dom samlar in pengar till presenter på vårt dagis. Dom som inte vill vara med behöver inte och dom som vill lägger pengar. Alla nöjda och glada!
Svar på tråden Ger ni julpresent till var och en på ert barns avdelning eller en gemensam present?