• stinamalmö

hämtmat??

tänkte fira fredagen med lite onyttig hämtmat... men vet inte vad jag ska välja... något förlsag??

• Svar på tråden hämtmat??
  • Mandi74
    stinamalmö skrev 2008-10-31 19:56:04 följande:
    Svar på #12jag brukar köpa på shanghai på östra förstadsgatan (värnhem), de har jättegod sötsur sås med gurka i, mmmmm
    Dom har verkligen jätte god mat där. VI har oxå hämtat där nån gång.

Pizza är jag sugen på idag.. mmmm..
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Lincon

Åh Krua Thai på Möllan!! Finns inget som slår det i Malmö iallafall enligt min mening... Bra kvalité och inte som t.ex. den där på gatan mitt emot konserthuset nu efter att de bytt ägare...

Annars tycker jag det serveras mest "fyllemat" till hämtmat som hamburgare och kebab...

• norgesessan

södervärnskrogen har god pizza...har ätit där en gång...god tomatsås.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • stinamalmö
    Svar på #20
    det är ju därför man tar med sig maten och äter den hemma istället=)
  • HjärterEss
    Lincon skrev 2008-10-31 20:03:18 följande:
    Åh Krua Thai på Möllan!! Finns inget som slår det i Malmö iallafall enligt min mening... Bra kvalité och inte som t.ex. den där på gatan mitt emot konserthuset nu efter att de bytt ägare...Annars tycker jag det serveras mest "fyllemat" till hämtmat som hamburgare och kebab...
    Dom har fått någon ny kock och inget smakar som det brukar där längre är så besviken.

Sedan är den allra bästa i särklass bästa kina restaurangen i HELA Malmö, KinaFloden på lundavägen. Kan påpeka att jag ätit i nästan alla kina restauranger som finns i Malmö, jag och jobbarkompisar på lunchen. Den sämsta är den vid Caroli City, om den inte slagit igen redan. Golden Horse är också bra!
  • norgesessan

Kina floden har jag nog inte ätit ifrån...

• Fru U

Kinafloden är okej

Bäst kycklingspett får man på Kinaboxen vid matstället precis vid bauhaus (absolut inte på något annan Kinabox!)

Svaren bor i hjärtat
  • norgesessan

När vi är på Svågertorp äter vi alltid nachos...

• HjärterEss

Fru U skrev 2008-10-31 20:08:49 följande:

Kinafloden är okejBäst kycklingspett får man på Kinaboxen vid matstället precis vid bauhaus (absolut inte på något annan Kinabox!)
    Ok. Hmm smaken är som baken
  • stinamalmö

annars tycker jag Kin Long vid triangeln har absolut bäst kinamat i Malmö, känns lite mer äkta
    men så är det ju lite högre priser där...

• Lincon
    HjärterEss skrev 2008-10-31 20:07:06 följande:
    Dom har fått någon ny kock och inget smakar som det brukar där längre är så besviken.Sedan är den allra bästa i särklass bästa kina restaurangen i HELA Malmö, KinaFloden på lundavägen. Kan påpeka att jag ätit i nästan alla kina restauranger som finns i Malmö, jag och jobbarkompisar på lunchen. Den sämsta är den vid Caroli City, om den inte slagit igen redan. Golden Horse är också bra!
    Okej, då kanske man ska våga sig på kinamat... Brukar alltid bli så besviken när jag äter ute då kan man lika gärna laga maten hemma. Ska lägga kinafloden på minnet
  • stinamalmö
    Svar på #32
    och glöm inte kin long!
  • Fru U

Kinafloden är det den som ligger i närheten av värnhemstorget?

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Just det. Jo, där har vi ätit mat ifrån och den var helt okej. Inget överdrivet, men heller inte dåligt

Mandi74 skrev 2008-10-31 22:11:31 följande:
    www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx...
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden hämtmat??