• Anonym (Skäms)

Yoghurt i underlivet?

Misstänker svamp i underlivet.Jag får inte tag på bm förens på måndag.
    Kan jag använda yoghurt?
    Har inte fil hemma

• Svar på tråden Yoghurt i underlivet?
  • snappi81

Gå till apoteket imorgon så finns det ju jätte bra receptfria hjälpmedel..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • feritaugar

Yogurt har hört att man SKA använda inte fil, funkar säkert vilket som. Ett tips annars är Lactal gel från apoteket receptfritt.

• Anonym (Skäms)
    snappi81 skrev 2008-10-31 21:36:49 följande:
    Gå till apoteket imorgon så finns det ju jätte bra receptfria hjälpmedel..
    Ockej, jag måste inte kontakta bm först?
  • snappi81
    Anonym (Skäms) skrev 2008-10-31 21:38:47 följande:
    Ockej, jag måste inte kontakta bm först?
    Nä, dom säger ofta att man ska kontakta bm om det är första gången man får det men själv anser jag inte att det är nödvändigt!
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Anonym

medel för svamp kan man köpa recept fritt på apoteket.

Om du ska något annat så är det yougort du ska kleta in. Levande bakteriekultur...

• snuvig

yoghurt svalkar lindrar klådan och därför kan man uppleva det som om besvären minskar. det gör dock varken från eller till mot själva svampinfektionen. använd yoghurt ikväll för att inte bli galen av kliandet och gör som snappi rekommenderar och gå till apoteket i morgon och köp ett hemmatest om du inte är 100 % säker på att det är svamp du har. jag lider med dig. svamp är helvetet på jorden

• Anonym (Skäms)
    snuvig skrev 2008-10-31 21:41:58 följande:
    yoghurt svalkar lindrar klådan och därför kan man uppleva det som om besvären minskar. det gör dock varken från eller till mot själva svampinfektionen. använd yoghurt ikväll för att inte bli galen av kliandet och gör som snappi rekommenderar och gå till apoteket i morgon och köp ett hemmatest om du inte är 100 % säker på att det är svamp du har. jag lider med dig. svamp är helvetet på jorden
    Finns det hemma test???
    Vad heter det?
    Var in på apotekets sida men hittar inte det.
  • Anonym

bästa tipset är vädring, sov utan trosor inatt och yoghurt är också ett bra tips!!

• Anonym

Hej tvätta dig med olivolja det är det bästa tycker jag då...

• Anonym (Skäms)
    Svar på #9
    hur tvättar man sig med olivolja?
    Kan man inte bara dutta på lite?
  • Anonym

Anonym (Skäms) skrev 2008-10-31 21:36:02 följande:

Misstänker svamp i underlivet.Jag får inte tag på bm förens på måndag.Kan jag använda yoghurt?Har inte fil hemma
    oliv olja har jag läst här på FL att det ska hjälpa. Min mamma sa att man kan ta en sockerdricka o skaka o sen spruta upp.. haha ska tydligen hjälpa.. iallafall förr i tiden. Svamp är hemskt att ha.. hoppas de blir bra!
  • snuvig

Anonym (Skäms) skrev 2008-11-01 08:20:37 följande:

Svar på #9hur tvättar man sig med olivolja?Kan man inte bara dutta på lite?
    [/citat]

extra virgin olivolja är jättebra att använda som intimtvål, det är nånting i oljan som har svampdödande effekt. jag har stående i en liten plastflaska i duschen och använder precis som vanlig tvål (dvs smörjer in och sköljer av). Är nog mer lämpligt i förebyggande syfte dock, tveksam till om den klarar av att bota en helt utbruten svampinfektion.

Anonym (Skäms) skrev 2008-10-31 21:48:26 följande:
    [citat]
    Finns det hemma test???Vad heter det?Var in på apotekets sida men hittar inte det.
    tror det är pevaryl som har tillverkat det, på mitt apotek står det bland svampmedlen. Hittar det inte heller på apotekets hemsida men det ska alltså finnas "på plats"
  • snuvig

oj. det blev lite konstigt i mitt inlägg.. halva svaret hamnade inom citatet, hoppas du kan läsa ändå

• Anonym

Med olivoljan smörjer du in dig inan du tvättar dig gör deta varge dag så länge du har obehags känsla. lycka till..

Svar på tråden Yoghurt i underlivet?