• Sleepingbeuty

Kort/ingen väntetid??! Panik

Då är det bra mkt lättare om du väljer AVA i Riga där har de dansk sperma redan som man kan välja.Vet en som gjort det där.
    Kan vara värt priset då man slipper böket själv.Det har också visat sig att under transporter med sperma eller ägg så har inte temperaturer hållit sig konstant för att alla vet inte hur denna leverans ska behandlas.Då har det blivit förstörda på vägen.
    I Riga är väntetiden inte så lång.

• Sleepingbeuty

Fast 3-4 månader är inte länge i dessa sammanhangen mytrouble.
    Ibland går det fortare på AVA Riga för att de just hittar en bra match med dig.Om du nu vill ha dansk sperma också, så slipper du böket med det till S:T Petersburg.
    Ofta går det också direktflyg till Riga.

mytrouble skrev 2008-11-01 17:43:16 följande:
    Sleep o Hallonet: Tack söta vänner! Vet en tjej som just nu ska göra på AVA Peter, men står i kö så länge till Riga. Och hon säger det är 3-4 mån väntetid i Riga. Men jag ska sätta mig nu och mejla runt till dessa klin och fråga om nån kan ta mig i december. Annars får jag göra med anonym sperma i StPetersburg. Jag kan som sagt inte förlora en enda minut, eller hur?
  • Sleepingbeuty

Det finns andra länder som har högre åldersgräns om du känner paniken så.
    Den danska sperman i Riga är anonym också kan jag ju tala om.Eftersom jag känner en som berättat och varit där.Men man måste be om det där.de har ju både lettisk och dansk sperma på AVA Riga.

Jag förstår att du vill komma igång.

Men är det så viktigt att ha dansk sperma då?
    Med tanke på de ÄD barn jag har träffat så är de jätte fina och ser inte alls "utländska ut", (om det är det man oroar sig för?) De jag har träffat är både ÄD-barn från Lettland och cypern.

Det är ju ett barn man vill bära och föda.

Jag har aldrig planerat ekonomiskt som så att man kanske måste göra si och så många försök.Jag har tagit det efterhand, trots min ålder.Hade jag vetat på förhand så hade jag väl backat för länge sedan.Men så länge längtan finns där så finner man alltid lösningar på det ekonomiska.vet fler i vår ålder som väntar och sparar också.
    Jagväntar ju nu av eget val till april-maj.
    Men vi är olika.
    Var och en gör som den vill, eller hur?

Jag tänker bara på allt bök runt det hela.
    Med tanke på hur stressat allt är ändå, så behöver man ju så lite annat bök runt omkring som möjligt.

Hoppas du finner ett beslut och kommer iväg nu i dec mytrouble
    Jag hör av mig senare.

• Sleepingbeuty

Eller..du kan sätta upp dig på kö i Riga medans du åker till S:T Peterburg.
    För skulle du misslyckas...som vi verkligen inte får tro....så tar det ändå ca 3 månader tills nästa försök.

Du kanske inte behöver ett förstagångsbesök i Riga om de kan rapportera över från S: Petersburg kliniken till kliniken i Riga.

Man kan ju bli gravid och få missfall...då tar det tid innan man starar upp igen.

Att göra 3 försök på raken rätt av..det är styggt mot kroppen och själen.
    Det har jag aldrig orkat så där rakt av.
    2 på sin höjd, men inte 3.

Man blir väldigt hormonstinn och man är som en berg och dalbana.
    Kroppen behöver också vila emellan.

Kram på dig

• Sleepingbeuty

Jag har däremot läst någon undersökning..vad det nyu var någonstans..att DI barn som har vuxit upp och tidigt fått reda på att de blev gjorda av anonym sperma, inte mår sämre än andra barn.Just förr att föräldrara var öppna inför barnet hur det hade kommit till.
    Varför just DI.Jo för det har ju funnits längre än både IVF och ÄD.

Ska forska vidare på VAR jag läste det.

mytrouble skrev 2008-11-23 01:04:57 följande:
    Håller med Vitsippa och Isis om att det skulle vara intressant att veta var du fått informationen ifrån. Jag vill själv ha öppen spermadonator - och skulle gärna ha det för ägg också om möjligheten fanns. Men jag har inga synpunkter på hur andra gör. Det viktiga är att man själv känner sig nöjd/trygg med sitt beslut - då är det det man kommer att förmedla till barnet.
Svar på tråden Kort/ingen väntetid??! Panik