• hymafr

Kort/ingen väntetid??! Panik

mytrouble: Tänkte bara dela med mig av hur det var för mig.
    Först var det viktigast med insemination med öppen donator.
    När det inte funkade var det viktigast med IVF med anonym donator.
    Nu är det viktigast med ÄD med anonyma donatorer.
    Dvs nu har det gått så långt att det viktigaste är att det blir ett barn, oavsett om det är anonyma donatorer eller inte.
    Jag har tänkt som så att om jag skulle välja en öppen spermadonator så kanske barnet "hänger upp sig" på det och på något sätt tror att det är en pappa som den ska ha bra kontakt med som vuxen, när det i själva verket förmodligen skulle bli en enda kontakt och sen inget mer.

Jag tycker, precis som Sleepy, att du ska köra parallellt. Börja med St Petersburg och ha Riga som back-up.
    Men du tänker göra ÄD där du behåller alla äggen, eller hur (tänkte på priset)? Kanske du ska göra embryoadoption istället? Då har du iaf inga frysisar som "ropar" på dig i St Petersburg.

Förstår att du känner dig lite stressad pga din ålder, men det finns ju inget som säger att du inte lyckas på första försöket. Jättemånga har ju blivit gravida under hösten, så du kommer säkert också att lyckas.

Kram

• hymafr

Förstår precis hur du känner.
    Visste faktiskt inte att det är möjligt att ha öppen spermadonator. Jag har frågat flera kliniker om det men de har sagt nej. Kanske språkförbistring?
    Men nu har jag övergett tanken på det och det känns faktiskt inte så viktigt längre. Vet inte varför...

Tidigare kunde jag dock inte tänka mig något annat alternativ än öppen donator. Blev faktiskt bedrövad då jag fick reda på att man inte kan få både öppen äggdonator och spermadonator.
    Funderade ett tag på USA, men insåg att jag inte skulle ha råd.

Läste i en tidning att varje IVF-baby (som ju egentligen är det vi också sysslar med) går 32.500.000 kr plus under sin livstid!!! (tror att det stod i Aftonbladet nu i veckan)
    Låter mycket, men helt klart att alla barn blir ett stort plus i statskassan.
    Känns idiotiskt att vi inte kan få åtminstone ekonomisk hjälp till våra försök. Det är ju trots allt så att många av oss måste avbryta våra försök pga ekonomin förr eller senare.

Svar på tråden Kort/ingen väntetid??! Panik