• SilverEmma

Roliga sätt att berätta att man är gravid - tråd 2!

Första tråden är nu stängd, så varför inte skapa en ny? Det här var en av mina favorittrådar så jag vill gärna läsa om fler underbara sätt att berätta för nära & kära om sin graviditet!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m34821038.html

Min bästa blev med min pappa! Jag & gubben skulle sjunga & spela lite på en släktfest på min pappas sida & jag skrev en låt som vi avslutade med. Jag sa helt enkelt att jag hade en nyskriven låt som jag ville dedikera till min käre far. Inte varje dag man kan få en vuxen karl till att gråta!

www.myspace.com/silverem

Det är den första låten på den sidan!

Kom igen nu, dela med er av era roliga berättelser!!

• Svar på tråden Roliga sätt att berätta att man är gravid - tråd 2!
  • SkattiSkat

När vi skulle berätta det för min mamma sa jag att jag hade en bild jag ville hon skulle se. Och visade då en ul bild som vi fick samma morgon. Hon fattade det först inte, utan fick ta sina brillor och kolla närmare. Och då såg hon vad det var och började pussa på bilden och på oss... Hon blev jätteglad. Hon var så söt.

• SilverEmma

Min mamma tittade på mig som om jag var dum i huvudet (men på ett kärleksfullt sätt) när jag visade henne första UL-bilden...det var i v 8+1 & man såg egentligen bara en liten ärta där. Jag som var så glad över första bilden på bebis!

• Mitsuko

hade jag vart längre gången hade jag satt in ul bilden i den månad ( juli ) i almenackan vi ska göra åt föräldrarna med bilder på barnen.

• fisken85

SilverEmma: Shit vilken bra låt och vad fint du sjunger!! Jag blev alldeles rörd när jag lyssnade på den :)

• rosmas

med första barnet gjorde jag ett pussel av ett foto på det positiva gravtestet (man kan göra på olika framkallningshemsidor)! Mina vänner fick hjälpas åt att lägga det och se vad det blev!

~~Edvin 070816~~
  • fisken85
    Svar på #5
    Jag har lagt två bebissockor och cb testet i en kartong, som jag ska ge till min sambo senare idag :D
  • Lotta71

Åh, vad vackert du sjunger, Jag rööös"

Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • Lotta71

Be sambon kolla vad du har i ugnen! Lägg in CB o nåt sött bebisplagg tex!

Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • Strommingen

Nu har ju jag aldrig haft nöjet att få berätta för släkt och vänner att jag är gravid.. Men jag tycker att det så kul att skoja till det att jag har några förslag ändå!

Till släkt och vänner:
    Skicka ett anonymt kort med en bild ni har tagit på er ugn med en kanelbulle (eller annan bulle, för den delen!) i. Så får de något att klura på..
    Bjud över dem på middag. Gör bordsplacering med namnlappar, men skriv istället "Mormor, farbror, kusin etc." Risk för kramkalas!

Till pappan:
    Hyr filmen "På smällen" och lägg in CB i fodralet. Be honom sätta i dvd:n i spelaren..
    För er som kan tajma in det så kan ni passa på att ge honom en present på fars dag, och se hur lång tid det tar innan han förstår

• SilverEmma
    fisken85 skrev 2008-11-01 14:27:12 följande:
    SilverEmma: Shit vilken bra låt och vad fint du sjunger!! Jag blev alldeles rörd när jag lyssnade på den :)
    [/citat]
    Lotta71 skrev 2008-11-01 15:03:56 följande:
    [citat]
    Åh, vad vackert du sjunger, Jag rööös"
    Tack så mycket!! Musiken är min största hobby, för mig var det ett självklart sätt att berätta på!
Svar på tråden Roliga sätt att berätta att man är gravid - tråd 2!