Nån mer gravid med trasiga bröstvårtor?
Ända sen graviditeten startade i juli har jag haft klåda och ont på bröstvårtorna. Så helt plötsligt en dag hade huden på själva vårtgården "spruckit" och tack vare sårvätskan satt jag fastklistrad i behån, det ritschade till när jag tog av mig den :P
Ringde till min BM som inte var speciellt trevlig i telefon, hon sa att hon aldrig hört talas om en gravid med de symptomen utan att det bara var när man ammade som man råkade ut för sånt, och att det därför kunde vara något allvarligt... Så nu har jag inte bara trasiga bröstvårtor utan ångest inför läkarbesöket på tisdag.
För tillfället håller jag symptomen någotsånär borta med hjälp av alsolsprit och idominsalva, men så fort jag slutar använda spriten så kommer klådan tillbaka och det börjar vara igen. Antar att jag kommer få penicillin eller något liknande av läkaren (om det nu inte är något allvarligt förstås :-P)
Är jag helt ensam om det här problemet, eller är vi fler? Kan väl tillägga att jag expanderat från en A-kupa till en D-kupa under första halvan av graviditeten. Det är en teori jag har, att det faktum att brösten vuxit snabbt framkallat klådan, och att jag kanske råkat klia mig med någon ondsint liten bakterie på fingrarna...