• Anonym

Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)

Pratade med min sambo förrut och han var bra full! (De har haft svensexa för honom idag och började därför dricka redan klockan 12.)
    När jag pratade med honom sist hörde jag knappt vad han sa, men plötsligt hör jag en man, som jag antar var en polis som säger "Du får följa med här, du är alldeles för berusad". När jag kommer hem är han inte här, så jag antar att han sitter i fyllecellen.
    Ingen svarar i mobilen.
    Men vart kan jag ringa för att fråga om han är där? Får de överhuvud taget berätta det?

• Svar på tråden Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)
  • wilda67

Du kan ringa till polisen! När man sitter i fyllecell får man inte själv ringa någonstans, men du kan ringa dit & bara du låter riktigt orolig, ledsen & allt det där så brukar dom berätta, det är ju lite tystnadsplikt på vilka som hamnar där..men säg som det är att du är flickvän & faktiskt är riktigt orolig & vill veta..
    Då frågar dom säkert hur han var klädd, hur han ser ut, personnummer & liknande, innan dom säger ngt!

Lycka till & hoppas det löser sig!

• fenixen

Oj, ja han lär nog inte glömma sin svensexa om han nu jamnat i fyllecellen...
    Tyvärr kan jag inte ge något svar på din fråga, men jag hoppas att det löser sig!

• Anonym

Wilda
    Tack för ditt snabba svar! Ska genast ringa!

• Anonym

Förresten, konstigt att de inte får ringa. Tänk vad många som sitter hemma och är jätteoroliga då tex deras barnm inte kommit hem, sina män eller fruar!

Fenixen
    Jag ska då se till att han inte glömmer den

• wilda67

ja, det var så lite så!
    Men gnäll rejält! För jag ringde en gång för min sambos killkompis som var spårlöst borta efter krogen, fick ju säga att jag var hans flickvän, orolig & lät helt förstörd!
    Lite tyckte väl dom att dom inte riktigt hade tid med att kolla om min sambo var där.., men efter lite låtsas tårar i luren, så fick jag veta att där låg han minsann & susade gott

• wilda67

Ja,..det är lite konstigt!
    Kan berätta om en killkompis jag har, hjan hade tidigare gjort bort sig lite för sin tjej, vart otrogen tidigare & så..Så när han väl hamnade i fyllecell, ville han absolut ringa för att hon inte skulle tro ngt annat, så han höll sig fast & vägrade släppa när dom drog i han, så han berättade att var var tvungen att ringa, annars hade han inte vågat komma hem igen, polisen ringde tjejen, sa bara: Han ligger i fyllecell & sen la han på
    Men då visste hon iallafall..

• Anonym

Wilda
    Kan förstå att tjejen vart orlig om något sånt hänt innan!
    Vi har dessutom en 3-månaders hemma och då vill jag verkligen veta vart han är! Jag kan ju knappast sätta mig i bilen och kolla på stan nu...

• wilda67

Klart du skall ringa, så får du veta iallafall! Då slipper du vara orolig, för är han där susar han säkert gott
    Men kan du inte höra med dom andra killarna som var med? Dom borde ju faktiskt veta?

• Anonym

De ringde precis från Polisen. Jodå, han var allt där.
    Det var inga problem alls att få veta. Hon tog bara han namn, personnummer och mitt telefonnummer. Sen kollade hon och ringde sen upp!
    Fan vad arg jag är!

Svar på tråden Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)