• SisselaM

kan man köpa till extra sprutor till puregon utan att ha recept?

Hej. Har hämtat ut puregon på recept, 600 IE. Ingår bara sex st sprutor. Jag kanske behöver fler. Kan man köpa extra eller måste man ha recept för det?

• Svar på tråden kan man köpa till extra sprutor till puregon utan att ha recept?
  • angelfly

Man måste ha recept för o hämta ut det.. Menar du Nålar???

• Godisråttan81

När jag har behövt fler nålar så har jag fått en näve av min BM..

• angelfly

Men man tar ju först i sju dagar, O då kan man använda samma nål två gånger

• Kiickan

Vad jag fick höra av min BM och läkare så ska du aldrig använda samma nål två gånger

• Simba79

Använd aldrig samma nål två gånger!

Fråga din läkare eller på apoteket efter fler nålar om du behöver det.

• Godisråttan81

Man ska ALDRIG använda samma nål..

• SisselaM

Hej allihopa,
    tack för svar. Ja, jag menar förstås nålar. Till pennan.Ok. Då testar jag apoteket och eller läkaren.

• angelfly

haha ne man kankse ALDRIG skall använda samma.. Fast min läkare sa att de gick bra.. men de e ju va han har sakt..

• bimbomika

Man skall alldrig ta samma nål pga av infektioner osv..
    Jag tar gonal-F och första omgången fick jag köpa en helt ny penna och nu andra omgången så fick jag dom två dagra jag behövde extra nålar av min läkare=) så fråga men de kan ju vara så att du skall fortsätta med sprutor ett längre tag så...
    Nu har jag ganska många extra nålar hemma som jag inte kommer att bruka,vet inte vars du bor å om de e sammma storlek på nålarna men jag behöver ju inte mina så behöver du så kan ja skicka nålar,men frågan e om de e sammma storlek? De e bara att höra av dig=)

Svar på tråden kan man köpa till extra sprutor till puregon utan att ha recept?