• Anonym

Jag har en affär ...

Jag har sedan ett par veckor tillbaka inlett ett "förhållande" med en kollega. Känner mig sedd av honom på ett sätt som jag inte får hemma. Han ger mig bekräftelse. Jag kan inte sluta att tänka på honom. Är gift sedan 7 år och har två små barn. Jag älskar min man. Men jag kan inte hålla mig ifrån den andra mannen. Han är i samma sits som jag och ingen av oss vill lämna våra respektive äktenskap.

Detta är så långt ifrån allt jag tror på. Det är så långt ifrån mig - ingen av de som står mig nära skulle kunna gissa på en miljon år att jag skulle vara otrogen. Känner mig så starkt och patetiskt dragen till den här mannen, jag klarar inte att hålla honom ifrån mig - jag har försökt. SNälla, finns det någon som varit i samma sits och kommit ut levande på andra sidan? Eller har andra erfarenheter att dela med sig av. Jag känner mig ensammast i världen.

• Svar på tråden Jag har en affär ...
  • Prana

Bryt med någon av dem, det är det enda rätta.

• Anonym (samma)

jag förstår vad du menar, har träffat en kille bakom ryggen på min sambo ett par gånger. Jag är jätteförälskad och tänker jämt på honom. Ingen av oss planerar att lämna våra partner men båda vill fortsätta att träffas

• Anonym (TS)

Prana - jag vet. Naturligtvis har du rätt. Jag ville bara kolla om det fanns någon där ute med erfarenhet av detta. Känner mig så ensam. Och patetisk. Jag har redan försökt att bryta med den andre mannen men jag kan bara inte ...

• Anonym

Vaddå "förhållande"?? Har ni typ bara telefonkontakt eller har ni ett fysisktförhållande??
    Stackars de ovetande parterna.....

• Anonym

jag tycker du ska bestämma dig hur du ska ha det, du kanske tror att gräset e grönare på andra sidan men det e den inte.

du har familj och han har familj nu kan du inte va självisk du må¨ste tänka på hur många människor skulle bli sårade av detta.

ta dig en funderare och vill du fortsätta träfas och vara älskarinna till en annan man så säg det till din sambo/man först lura inte honom och barnen dem förtjänar sanningen

• Anonym (Fy)

Du måste bryta med en av dom,och berätta sanningen för din man.
    Det du håller på med är fel och rent ut sagt riktigt grisigt av dig.

• napu24

Dags för lite självkontroll?

• Hybr1d

Det är en svår sits ni har sett er i båda två. Som de andra skriver är det enda raka att säga sanningen, men det är inte alltid bara svart och vitt!

Jag har inte varit i din sits nån gång, men jag kan tänka mig in i den. Fråga dig själv vad du vill ha ut av denna mannen samt vad du vill ha ut av din partner och ta beslut därifrån, jag rekommenderar dig inte att dra ut på saker och ting. Varför vill ni fortsätta träffas om ni ändå aldrig kan ha varandra med allt det innebär? Fast det kanske är därför ni vill träffas, för spänningen?

Jag hade inte velat att min man var med någon annan bakom min rygg, fast hade han skött det snyggt och jag aldrig hade fått reda på det hade det inte gjort någon skada.

Lycka till!

• Anonym (Em)

Jag tillhör inte se som moraliserar men det låter bekymmersamt om du på bara några år redan "tröttnat" på din man, vilket verkar vara fallet. Eller kanske är du gift med fel person? Sådant händer givetvis också. Eller så är det bara dålig kommunikation som gjort att ni glidit isär och det finns helt plötsligt plats för någon annan.

Risken är att du lämnar din man för denne nye och så går det några år och så blir det samma sak igen... Om det handlar om kommunikation och behov av närhet o s v så måste du lära dig att KRÄVA det du behöver - inte bara hoppas att mannen i ditt liv ska förstå!

Men det schysstaste är givetvis att bryta med en av dem, oavsett vem du väljer. Att ljuga och smyga tror jag får alla att må dåligt till sist.

• Anonym

Jag har precis fått veta att min man har bedragit mig i ett par veckors tid. jag är så förbannat sårad, trodde inte att kärlek kunde göra så ont.
    Jag har hotat den andra kvinnan att jag tänker döda henne om hon så mycket som petar på min man igen. (kanske inte så jätte moget....) Även min man har fått bita i den hårda näven. Man gör så mycket dumt när man blir sårad. Många onödiga ord.
    Otrohet förstör så mycket. Och mitt i finns de stackars barnen, de som kanske inte förstår riktigt.
    Nä, ta och avsluta ditt "förhållande" och erkänn för din man vad du gjort. Bit i det sura äpplet du onda kvinna.

Svar på tråden Jag har en affär ...