• Triggerfish

Bebisen luktar illa i örat?

Min pojke är 3 månader. De senaste dagarna har jag märkt att han luktar illa i ena örat. Det är bara i ena örat. Jag tror inte han har öroninflammation, för han skriker inte nämnvärt och han verkar inte ha ont... Det luktar värre om han har sovit en stund med denna sida ned mot kudden. Jag ska till bvc i veckan så då ska jag höra med bvc-sköterskan, men jag tänkte höra redan nu om ngn här på FL vet vad det kan vara...?

• Svar på tråden Bebisen luktar illa i örat?
  • mina1

Gissar på att det är från baksidan av örat, det kan lukta skunk. Speciellt efter en stund på kudden. Bara att tvätta och lufta lite extra.

• jennica23

Håller med mina1, kolla bakom örat, det kan lukta jättte dåligt.

• frulan

Kan vara lite mjölk som runnit och sen torkat. Luktar urkus

• IsadorasMamma

Kan vara svamp inne i örat, det hade min flicka.

• Triggerfish

Tack för tipsen! Ska kolla bakom örat senare (han sover just nu). Tror dock inte att det är bakom örat, för han har badat ett par gånger under veckan.. Och det luktar mer innefrån örat liksom.

Fiela, vet du varför bebisar kan få svamp i örat och behandlar man det på ngt sätt, eller går det över av sig självt? Vet du om de har besvär svamp i örat (klåda etc)?

• IsadorasMamma
    Triggerfish skrev 2008-11-02 16:44:27 följande:
    Tack för tipsen! Ska kolla bakom örat senare (han sover just nu). Tror dock inte att det är bakom örat, för han har badat ett par gånger under veckan.. Och det luktar mer innefrån örat liksom. Fiela, vet du varför bebisar kan få svamp i örat och behandlar man det på ngt sätt, eller går det över av sig självt? Vet du om de har besvär svamp i örat (klåda etc)?
    Ingen aning! Efter bad kanske eller om det kommer in mjölk.
    Min Bm sa att man kunde ta försiktigt med en tops men det vågar jag inte skriva hör för det fick jag skäll för sist =)
Svar på tråden Bebisen luktar illa i örat?