Någon här inne som har köpt en Tempur säng?
Vad tyckte/tycker ni om den?
Är det värt att köpa en om man har ont mm?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 20:28
Tack alla:) vi ska köpa en Tempur snart:):)
Vad tyckte/tycker ni om den?
Är det värt att köpa en om man har ont mm?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 20:28
Tack alla:) vi ska köpa en Tempur snart:):)
Det är absolut värt det... sover jättegott i den och märker jätteskillnad i nacken.
Min man hade kramp i benen tidigare varenda natt, och nu har han det max 1 gång i månaden.
Vi köpte Tempur Premium (bara madrass + bäddmadrass sedan har vi kombinerat det med säng + ställbar sängbotten från IKEA) för ca 1 år sedan och vi är väldigt nöjda. Jag sover generellt bättre och får för mig att jag sover djupare.
Vi har Tempur bäddmadrasser på riktigt bra, vanliga sängar. Vi hade Hästens sängar innan dess och vi tycker båda att Tempur slår Hästens med hästlängder (haha, passande ordval ). Det är värt varje krona!
Min man har en tempur bäddmadrass (7cm) som han älskar.
Jag har en madrass+bäddmadrass (minns inte vilken av tempurerna jag valde) och jag är supernöjd. Min värk har minskat betydligt (har ledvärk, myalgi och hudömhet)
Vi har båda tempurkuddar också
Jag hade en madrass med ben från ikea innan. Vi strippade den ner till ramen och satte tempurmadrassen på den, funkar hur bra som helst
Fick göra så eftersom det inte gick att hitta en 120cm sängram (ville inte lägga 12 000 på att köpa tempurs egen)
Jag hat Tempurs bäddmadrass med en vanlig resårbotten, det är underbart skönt, jämfört med andra sängar, längtar altid hem till min egen, när jag sovit borta!
Nu känns det hur bra som helst, berätta mer:)