• myselimysan

Någon här inne som har köpt en Tempur säng?

Vad tyckte/tycker ni om den?
    Är det värt att köpa en om man har ont mm?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 20:28
    Tack alla:) vi ska köpa en Tempur snart:):)

• Svar på tråden Någon här inne som har köpt en Tempur säng?
  • HudcellenHellen

Går det att tvätta bäddmadrassen eller är det liksom bara överdraget som går att tvätta?

Jag har också funderat på tempur. Har en kudde som jag har vart jättenöjd med.

• meic
    myselimysan skrev 2008-11-02 17:37:46 följande:
    Svar på #1Vad bra:) får jag fråga vad det var för säng ni köpte?
    vet inte vad den heter, men det är en el/ställbar- dubbelsäng och hela är från Tempur, den är brun/grå och det bästa jag har
  • Fru U

Börja med att låna hem en 7cm bäddmadrass och känn efter om det är något för dig.

Ofta så tror jag det räcker med en sån madrass och att man ska ha extremt mycket värk för att det ska kännas försvarbart att köpa madrass+bäddmadrass

Om du köper något annat än standardmått (typ 90cm och 160/180cm) så tar det två månader från beställning till leverans (sängen börjar göras först efter beställningen)

Det går lika bra att fixa en egen sängram att ställa madrassen på istället för att köpa tempurs dyra (fast den är så klart snyggare)

Om du köper madrass+bäddmadrass ta gott om tid på dig i affären att provligga de olika typerna (kom gärna tillbaka några gånger). Ja, det är omständigt men det är mycket pengar det handlar om och eftersom man köper en tempur för att må bättre är det viktigt att det blir rätt

det är mina tips

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Bara överdraget

HudcellenHellen skrev 2008-11-02 18:02:09 följande:
    Går det att tvätta bäddmadrassen eller är det liksom bara överdraget som går att tvätta? Jag har också funderat på tempur. Har en kudde som jag har vart jättenöjd med.
    Svaren bor i hjärtat
  • rasajj

Jag har den tempurmadrass som saljs har i USA. Bade jag och mion man alskar den. Har den i en IKEA sangstomme. Funkar bra!

Kopte den nar jag var gravid med 2:an for att kunna sova trots foglossningen...

• myselimysan
    Svar på #13
    Tack det ska jag göra:)

Härligt att du tycker den är så bra:)
    Min sambo är lite skeptisk men han har ingen värk som jag har så han har inte så mycket att säga till om:)
  • Poena

Mitt tips är att tesligga alla de olika modellerna. Vi lånade hem 7cm bäddmadrassen men jag kände sedan en sån skillnad när jag testlåg Premium-serien (som vi sen valde). Så det blev att lägga till lite mer.. Våra kostade ca 25 000:- på Sängjätten men jag har hört att priserna är samma överallt och ej prutbara.

• Fru U
    Svar på #16
    Första veckorna var dock horribla. För jag fick ryggskott precis när vi fick hem sängen och att ligga in en tempur med ryggskott är inte kul, men när väl ryggskottet gick över och kroppen vant sig vid sängen så var det underbart (och har varit underbart sen dess)

Vi var nyss på semester och låg på hotell och jag fick gå upp och gå 1-2 timmar varje natt pga värk och det behöver jag inte göra hemma längre
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Vi köpte våra på Sova och tyckte de var ganska kunniga. Jag fick i alla fall mycket bra hjälp att välja rätt kudde (gick så när  hem med en alldeles för stor kudde, vilket hade ökat värken istället för tvärtom)

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Någon här inne som har köpt en Tempur säng?