• Dina0001

Vill köpa en speciell kudde....men vart???

Jag vill köpa en speciell kudde, jag tror den heter kilkudde.

Tyvärr hittar jag bara kilkuddar att sitta på alltså sådana man sätter på en stol på svenska hemsidor.

Den kudde som jag behöver har jag hittat på en amerikansk sida men jag undrar om någon vet om den finns att köpa någonstans i Sverige. Jag bor i Stockholm och kan även tänka mig att beställa via internet.

Här är länken till en bild på den

www.makemeheal.com/mmh/product.do&procid=3&catid=20

• Svar på tråden Vill köpa en speciell kudde....men vart???
  • jassikan

Har inte hittat några med bilder där någon ligger på dem, men någon av dessa kanske kan vara något ändå.

Den här är 20 cm hög:
    online.fysioline.se/PublishedService&pageID=9&itemcode=12530

Här finns en Kilkudde - STOR, mått: 49 x 49 x 29 cm
    www.trehjartan.se/kud010.lasso

Tillverkare och butiker med rehab-prylar har sådan, vet ej om alla säljer till privatpersoner. Men oftast är priserna ex.moms.

• Dina0001

Tack för svaret.

Jag känner en som ska operera sig och behöver en sådan kudde. Det är synd att det inte finns sjukvårdsaffärer som säljer till privatpersoner som det finns i USA. Det är inte så att man får sådana kuddar från sjukvården i Sverige.

• Thursday
    Dina0001 skrev 2008-11-08 18:47:13 följande:
    Tack för svaret. Jag känner en som ska operera sig och behöver en sådan kudde. Det är synd att det inte finns sjukvårdsaffärer som säljer till privatpersoner som det finns i USA. Det är inte så att man får sådana kuddar från sjukvården i Sverige.
    Fast det finns sjukvårdsaffärer som säljer till privatpersoner! Jag vet om två i Göteborg, så det måste väl i rimlighetens namn finnas i Stockholm också?
  • Dina0001

Jag kanske borde fråga efter det då. Sjukvårdsaffärer i Stockholm.

Är det någon som vet om det finns i Stockholm.

Vad heter de i Göteborg? Samma kedja kanske finns i Stockholm?

• Thursday

Titta på eniro efter sjukvårdsartiklar - detaljister. I Göteborg vet jag om Bluhmes och Rehabshop, men jag tror inte att de är kedjor?

Svar på tråden Vill köpa en speciell kudde....men vart???