• xMALINx

Andra barnet med BF i Januari -09 (Part lll)

Tänk... Innan den här tråden stängs så har vi fått våra små...

Ta hand om er på vägen dit flickor!

Tidigare versioner:

www.familjeliv.se/Forum-11-232/m32525180.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m34964310.html

ღ Jag har min åsikt, du har din ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 18:57
    Vår BF-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m37901114.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-11 10:35
    Nu har dom kommit!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m39211108.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 09:04
    Fortsättningen:

Andra barnet med BF i Januari -09 (Part lV)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 09:05
    Här då alltså!
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m40910941.html
  • Svar på tråden Andra barnet med BF i Januari -09 (Part lll)
  • godis råttan

Linny- Vilken söt liten kille!!!

Inga framsteg här heller. Ska till ett par kompisar och få lunch och sen ska jag till barnmorskan. Vet inte om lillen snurrat så han ligger i säte igen, magen känns skum på nått sätt. Barnmorskan får känna efter, hoppas han ligger rätt.

• Josephine78

Linny - jätte sötis

Här har jag bf imorgon men här är det lugna puckar. Ska till min bm på onsdag och ska höra lite om det onda jag har över revbenen på höger sida... Gör så förbaskat ont så ibland kan man inte sitta ordentligt utan får liggsitta...

FInt väder idag, vi har en - 12 grader här en bit utanför Göteborg fast ingen snö Bianca ska åka och bada med min lillasyster idag och gubben ska iväg och träna. Ska passa på att sova en stund då för sen blir det packning här hemma. Vi flyttar ju den 1/2

• m00min
    godis råttan skrev 2009-01-05 11:00:08 följande:
    Linny- Vilken söt liten kille!!!Inga framsteg här heller. Ska till ett par kompisar och få lunch och sen ska jag till barnmorskan. Vet inte om lillen snurrat så han ligger i säte igen, magen känns skum på nått sätt. Barnmorskan får känna efter, hoppas han ligger rätt.
    jag skall också på kontroll vid 14.00. Jag tycker också min liten ligger konstigt. Högt uppe är han nu iaf.... försöker snällt övertala honom att ta sig neråt men nej. En envis liten rumppa håller sig stadigt vid mina revben...
  • Lilla Mimsan

Då har rumptrollen slagit till ordentligt hos mig. Kör med ngn annan salva än xyloproct men det ligger ladddat i kylskåpet till efteråt!
    Fler än jag som är lite småkassa i magen??

• m00min
    Lilla Mimsan skrev 2009-01-05 11:28:30 följande:
    Fler än jag som är lite småkassa i magen??
    Räcker upp en hand!
  • malrog
    Då har rumptrollen slagit till ordentligt hos mig. Kör med ngn annan salva än xyloproct men det ligger ladddat i kylskåpet till efteråt!Fler än jag som är lite småkassa i magen??
    Ha, ha, rumptrollen, ha det var bra!! Samma här, det är ett elände. Det har kommit de senaste dagarna, antar att det är för att trycket neråt är enormt! Jag har laddat med en tub xyloproct i bb väskan för det kommer säkert att behövas efteråt, aj, aj..
    Hedda 061201 syskon 090112
  • Mammanna

Bra ide att ta med xyloprocten, mina rumptroll har faktiskt försvunnit men dom kommer nog tillbaka så den ska jag gå och lägga i väskan direkt. tack för ideen malrog!!

Har några små känningar, vet inte riktigt vad jag ska kalla dom för ont gör det inte, till och från hela tiden. Är väldigt otålig men kan också mer än gärna vänta till BF vore roligt om den ville titta ut på exakt datum eller om maken får bestämma så blir det den 25/1 hans födelsedag. Kan man få en bättre födelsedagspressent sa han och log

Lillen sover så borde väl jag göra också  (vaken sen 5 *gäspar*) men får främande snart min syster och mamma kommer occh ska kolla hur fint vi fått sen vi blev "klar" med övervåningen Men det blir TIDIG säng i kväll..

~En i himlen~En i famnen~En i magen~
  • Squeezetoy
    Då har rumptrollen slagit till ordentligt hos mig. Kör med ngn annan salva än xyloproct men det ligger ladddat i kylskåpet till efteråt! Fler än jag som är lite småkassa i magen??
    Här med, ibland vrider det till i magen så måste man springa på toaletten. Igår kväll var det så mycket att jag tänkte att det kanske är början på nåt, men inte då. Har dock haft några riktigt onda sammandragningar idag.

Vi har varit inne i stan och dels handlat cykel till sambon och storhandlat mat. Tänkte att det är minsan lika bra och handla hem nu och lägga i frysen så behöver man inte fundera så mycket sen när bebisen kommit. Då ska det finnas hemma att laga mat av liksom.

Rumptrollen håller sig lugna här, har varit lite till och från under grav, men här hemma har jag massor av plommon som jag ska börja äta direkt vi kommit hem så jag inte behöver bli hård då (hoppas jag). Efter förra förlossningen blev jag ju stenhård, höll ju aldrig på att kunna göra nr.2 kändes det som. Hade fått medel med mig hem från BB men det hjälpte inte alls, inte förrän jag började äta plommon fick jag äntligen med mycken möda och stort besvär lite resultat. I samband med det fick jag rumptroll och det gjorde det ju knappast skönare. Sen fick jag regelbundet äta plommon ett par månader innan det helt var ordning på magen igen.
  • tillen

Tack tack för allt grattis    känns toppen...så skönt att komma hem...   gratis linny... kollar här mer sedan om de hänt nått mer...

Selma 19 feb 2007 & BF 15 januari 2009
Svar på tråden Andra barnet med BF i Januari -09 (Part lll)