• 3 barn i familjen

Pyssel pa kalas

Har du nagot bra pyssel som man kan gora pa ett barnkalas? Min flicka fyller 6 snart, och det kommer nog 15 barn i lite blandade aldrar, bade pojkar och flickor, och jag skulle vilja gora nagot litet enkelt pyssel med barnen.

• Svar på tråden Pyssel pa kalas
  • Söderböna

På vårt Halloweenkalas fick barnen måla ansiktsmasker, vilket var väldigt uppskattat. Jag hade klippt ut masker i tjockt papper - barnen fick sedan dekorera dem med bl a guld och silverpennor (eftersom det var Halloween hade vi svart papper).

Borde funka även om det inte är Halloween!

• 3 barn i familjen

Ja, det ar ju en bra ide. Satte du fast resarband pa maskerna?

• Söderböna

Jag satte fast resårband. Vi hade resår som vi använder till halsband så jag använde det. Jag gjorde små hål, stack in bandet, gjorde lite knut och sedan satte jag en liten tejpbit över (på insidan). Pluttans mask har hållit än så länge, trots att de redan på kalaset lekte rätt vilt med maskerna...

• 3 barn i familjen

Tack Soderbona!
    Nagon mer som har tips?

• 3 barn i familjen

Soderbona, jag tankte nog gora maskar, hur gjorde du dina, bara for ogonen eller for hela ansiktet? Anvande du nagon mall?

• exiteme

Låt barnan trä godis på snöre. Då får du både pyssel och "godispåsen" fixad.

• Söderböna

De masker vi gjorde var bara för ögonen. Jag gjorde en mall först, med en gammal mask som utgångspunkt. Innan barnen kom så hade jag klippt ut efter mallen i tjockare papper. När barnen skulle börja pyssla låg en hög "blanka" masker och det de kunde dekorera med på bordet.

Snörena satte jag dit efter att de var färdigdekorerade (men det går säkert lika bra att göra det innan barnen dekorerar).

• Barbamamma74

Min dotter var på kalas i helgen och där fick barnen göra sitt eget motiv på ett vitt örngott som dom fick med hem!
    Jag vet inte hur dom gjorde men barnen "målade" på örngottet och sen strök mamman "fast" det! Jättepiffigt!!

• 3 barn i familjen

Barbamamma - ja, det ar ju en ide.. Men man behover kanske lite mer plats om massa barn ska rita pa orngott pa en gang... men verkligen nagot roligt och anvandbart som barnen far med sej hem...

• 3 barn i familjen

Nu har jag klippt ut masker och satt pa resarband (med haftapparat), ill-rosa och ill-gron kartong. De stora barnen som var hemma och sjuka fick gora prov-masker och de blev jattefina, de fick limma pa fjadrar, paljetter, glansiga klistermarken, rita med tush... Ska ta kort pa dem och lagga in har sa smaningom...
    KOM GARNA MED MER TIPS OCH IDEER!!!

Svar på tråden Pyssel pa kalas