• magiiiic

Vilket är det ovanligaste namnet du hört på sistone?

Mina båda barn har väldigt ovanliga namn och vår dotter ett riktigt unikt. Men får höra konstiga kommentarer som att barnen kommer bli utstötta osv.

Vi som hade tänkt till lite extra för att barnen skulle bli speciella hahah.

Vilket är alltså det ovanligaste/konstigaste namnet du hört på sistone?

• Svar på tråden Vilket är det ovanligaste namnet du hört på sistone?
  • zebran i Stilla havet

Min yngsta har ocksa ett (i Sverige) jatteovanligt namn: Griffin. Jag blev forvanad nar jag sokte pa SCBs hemsida och sag att endast 2 pers har Griffin som tilltalsnamn. Har (Nya Zeeland) ar det ocksa ovanligt och folk gor liksom en liten paus efter att ve har berattat vad han heter. Och sa sager de typ: Jamen, vad (paus) intressant. Fast alla heter superskumma saker nu for tiden ju sa han lar knappast bli retad.

• siamusen

zebran i Stilla havet skrev 2008-11-03 01:04:17 följande:

Min yngsta har ocksa ett (i Sverige) jatteovanligt namn: Griffin. Jag blev forvanad nar jag sokte pa SCBs hemsida och sag att endast 2 pers har Griffin som tilltalsnamn. Har (Nya Zeeland) ar det ocksa ovanligt och folk gor liksom en liten paus efter att ve har berattat vad han heter. Och sa sager de typ: Jamen, vad (paus) intressant. Fast alla heter superskumma saker nu for tiden ju sa han lar knappast bli retad.
    Griffin som är sa fint Har velat ha det men maken nobbar för det funkar inte i Frankrike.

Vår senaste son heter Clovis och det är vâl inte speciellt vanligt det heller iofs.

Annars stötta jag pa en Apolline i somras.
  • vadskajaghetadå

myra.
    tycker det är konstigt att namnge ett barn det.

• magiiiic

Jag får exakt samma reaktion! Min son heter Donovan, vilket är väldigt ovanligt här i Svergie, men finns i alla engelskspråkiga länder. Min dotter heter Cinámon, och det är hon helt ensam om i Sverige. Reaktionen jag får är " varför har du döpt ditt barn till kanel? " hahah. Det är den lilla pausen och de konstiga blickarna som irriterar mig.

Förresten så tycker jag att Griffin är alldeles underbart namn på din lilla påg ! :)

• magiiiic
    sannispannisen skrev 2008-11-03 01:12:51 följande:
    myra.tycker det är konstigt att namnge ett barn det.
    Myra är ett vanligt namn i andra delar av världen. På engelska uttalas det dock Majra. :)

Apolline har jag dock aldrig hört.
  • LoveSharPei

Jag hör mycket "konstiga" men fina namn hela dagarna eftersom jag är tillsammans med en Kosovoalban. Dom har MYCKET fina namn i Kosova.

• Kajsan

Minena dotter har ett namn som under 10 st har fått sen 1990. Men det är ett vanligt namn ändå, bara inte bland barn

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Ninette

Jag träffade en Lilleby för inte så länge sen, min styvsyster heter Rubella och barnens kusin heter Fredina. Det är nog dom ovanligaste namnen på folk runt mig.

Troja hade vi en tjej på öppna förskolan som heter, det tycker jag är tufft Skulle kunna vara ett namn på en ev dotter här

• Kenzie

Aura såg jag nyss en liten tjej som hette. Fint tycker jag.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Crazy Baby

Jag försöker att inte ha åsikter om andra barns namn, känner liksom inte att jag har nån rätt till det då våra döttrar heter Boo och Lilo!

Svar på tråden Vilket är det ovanligaste namnet du hört på sistone?